25.04.2024

עבירות מין

שי גבאי
צור קשר עם
שי גבאי

הכתבות הנצפות באתר

השופט מנחם מזרחי מבית המשפט השלום ברחובות זיכה נאשם מחמת הספק מעבירות של ניסיון למעשה מגונה באדם שטרם מלאו לו ...
לכתבה המלאה >
נאשם שהורשע בעבירת אינוס ובעבירות מין ואלימות נוספות, והושתו עליו 16 שנות מאסר בפועל, ערער על הכרעת הדין ועל גזר ...
לכתבה המלאה >
בית המשפט העליון דחה את בקשת רשות הערר של רב הישיבה שובו בנים, שערר על החלטת מעצרו עד לתום ההליכים, ...
לכתבה המלאה >
הרכב בית המשפט העליון דוחה, פה אחד, ערעור על חומרת עונש המאסר שהוטל על נאשם שביצע עבירות מין בבתו הקטינה ...
לכתבה המלאה >
בית משפט השלום בראשון לציון מורה על שחרורו של נאשם אשר ניהל מערכת יחסיים מינית עם קטין מתחת לגיל 16 ...
לכתבה המלאה >
בית המשפט העליון מקבל חלקית ערעור על הכרעת דין וגזר דין שהוגש בגין הרשעה במחוזי לאחר ניהול הוכחות בעבירות מין ...
לכתבה המלאה >
העליון מחמיר באופן חריג בעונשו של נאשם שהורשע בשורה ארוכה של עבירות מין כלפי אחותו במשך תשע שנים
לכתבה המלאה >
בית המשפט העליון מקבל ערר המדינה על החלטת בית המשפט המחוזי לשחרר נאשם, שמואשם בעבירות אינוס חמורות בקטינה שטרם מלאו ...
לכתבה המלאה >
הרכב בית משפט המחוזי מקבל ערעור על חומרת עונש, בדרך של הפחתת 3 חודשים מעבודות השרות אשר הוטלו על נאשם, ...
לכתבה המלאה >

עבירות מין - סקירה

אנו שומעים רבות על המונח "עבירות מין", פעם אנו שומעים על תלונה שמוגשת נגד בכיר בגוף מסוים בגין אונס, פעם אנו שומעים על תלונה בגין "הטרדה מינית", ולעיתים אנו גם שומעים על כתבי אישום המוגשים נגד חשודים בגין עבירה של מעשים מגונים או מעשי סדום. כל העבירות הללו מתכנסות תחת קטגוריה מיוחדת אחת, הנקראת "עבירות מין". על מנת לעשות סדר בשאלה מהן עבירות מין, חיברנו את המאמר הבא לנוחיותכם.

פורסם ב: 00:00 | 30.06.2016
כותב המאמר: עו"ד שי גבאי
עבירות מין - סקירה

מהן עבירות מין?

במשפט הישראלי מספר עבירות מין כאשר רובן קבועות בחוק העונשין, התשל"ז- 1977. ישנן עבירות קלות יותר, ועבירות חמורות יותר. כמו כן, לרוב לכל עבירת מין מספר נסיבות שבהן היא נעשית, מה שמגביר או מפחית מחומרתה. אך כבר בשלב הזה יש להבהיר בצורה שלא משתמעת לשני פנים, שכל עבירת מין היא חמורה כשלעצמה שהרי היא פוגעת באוטונומיה של הפרט, בזכות הפרט על גופו, ובכבודו.

אינוס:

עבירת המין המוכרת ביותר, העבירת מעשה הסדום עבירה זו מוגדרת בתור מעשה של "בעילה" כלומר החדרת איבר מינו של הגבר לאיבר מינה של האישה, בהיעדר הסכמה חופשית. כמו כן, אונס הוא גם בעילה בנסיבות שבהן הסכמת האישה הושגה בדרכי רמייה, או כאשר המעשה נעשה כלפי קטינה שטרם מלאו לה 14 שנים (אף אם הסכימה), או כאשר המעשה נעשה כלפי אישה שלא הייתה בהכרה בעת האירוע או תוך כדי ניצול לקות שכלית או נפשית של האישה. בהתאם לחוק העונשין, העונש על עבירת האינוס עומד על שש עשרה שנות מאסר. עם זאת, ככל שעבירת אינוס נעשית בנסיבות מחמירות כמו לדוגמא: באמצעות נשק או אלימות פיזית, העונש עשוי להגיע לעשרים שנות מאסר.

מעשה מגונה:

עבירת מין נוספת שקיימת בחוק העונשין היא עבירת המעשה המגונה, המוגדרת בתור אקט מיני שנעשה לשם "ביזוי או גירוי או סיפוק מיני". על פניו, זו עבירה רחבה ודיי קשה לפענוח. אך למעשה, מדובר בכל פעילות מינית שנעשית ללא הסכמה, שתכליתה היא אחת מהתכליות המוצגות לעיל. לדוגמא: נגיעה בישבנה של אישה הוא מעשה מגונה, כך גם חשיפה של איבר מין בפרהסיה או מול אדם אחר. עבירת המעשה המגונה היא עבירה שדינה שבע שנות מאסר, וזאת במקרים מסוימים, כמו לדוגמא: ניצול חולשה של הקורבן, תוך הפעלת אלימות ואף תוך ניצול יחסי תלות או כפיפות (לדוגמא כאשר מדובר בעבירה שמבצע איש ציבור כלפי אזרח). אך יוער, שמעשה מגונה הנעשה כלפי קטין או קטינה שטרם הגיעו לגיל 14, היא עבירה שדינה ארבע עשרה שנות מאסר.

מעשה סדום:

עבירת מין נוספת שקבוע בחוק העונשין, היא עבירה הקבועה בסעיף 347 לחוק העונשין, הנקראת מעשה סדום. עבירה זו מוגדרת בתור "החדרת איבר גופני או חפץ לפי הטבעת של גבר או אישה". מכאן, נשאלת השאלה מה ההבדל בין עבירת האינוס לעבירת המעשה סדום?.

ובכן, התשובה היא שעבירת האינוס מותאמת בהגדרתה למעשה שנעשה ע"י זכר כלפי נקבה. עבירת מעשה הסדום היא עבירה שמותאמת לשני המגדרים ויכולה להיעשות כלפי או באמצעות שני המגדרים. באשר לעונש על עבירה זו, ישנן גם מספר קטיגוריות: מעשה סדום הנעשה כלפי קטין מתחת לגיל 16 דינו 5 שנות מאסר. מעשה סדום הנעשה כלפי קורבן התלוי במבצע, דינו הוא 3 שנות מאסר. כמו כן, מי שמבצע מעשה סדום, בהתאם לנסיבות הקבועות בעבירת האונס (כאמור: תוך מרמה או שלא בהסכמה חופשית, או תוך ניצול מצב נפשי) דינו הוא כדין "אונס", דהיינו 16 שנות מאסר, ו- 20 שנים כאשר העבירה נעשית תוך שימוש באלימות או שימוש בנשק.

עוד עבירת מין הקבועה בחוק העונשין, היא בעילה אסורה בהסכמה. המחוקק יצא מנקודת הנחה שגם אקט מיני שנעשה בהסכמה, לא תמיד יהיה בהסכמה חופשית, במקרים מסוימים. המקרים הללו הם כאשר מדובר ביחסי מין בין קטינה בגילאים 16-14 (כאשר היחסים נעשים עם גבר שלא נשוי לה) או כאשר מדובר ביחסי מין הנעשים עם קטינה בגילאים 18-16 תוך ניצול יחסי תלות או מרות. בכל המקרים הללו, מדובר בעבירה שדינה 5 שנות מאסר.

מהי הטרדה מינית?

עד כה, פורטו עבירות מין הקבועות בחוק העונשין. אך קיימת עבירת מין נוספת, שמנויה בחוק אחר, המתקראת- "הטרדה מינית". עבירה זו קבועה בחוק המכונה "החוק למניעת הטרדה מינית, התשנ"ח- 1998". בהתאם לחוק, הטרדה מינית מוגדרת בתור: הצעה חוזרת ונשנית בעלת אופי מיני כאשר הניצע מסרב לה, התבטאות משפילה בעלת אופי מיני נגד אדם אחר, פרסום של תמונה עם גוון או אופי מיני ללא הסכמתו של מי שמופיע בתמונה, התנכלות מינית. כמו כן, העונש על הטרדה מינית עומד על 3 שנות מאסר, ובמקרים של התנכלות על 5 שנות מאסר.

לסיכום:

עבירות מין הן נושא מורכב, המצריך ניסיון, ידע והכרת הדין הפלילי בנושא. לכן, אם הוגש נגדכם כתב אישום בגין עבירת מין או זומנתם לחקירה, חשוב מאוד לקבל ייעוץ משפטי מעורך דין פלילי הבקיא בנושא.

פורטל קרימינלי לא משאיר תגובות גזעניות , מסיתות ומפלות
תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

עורכי דין פלילי

עו"ד אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

עו"ד עדי כרמלי

משרדנו עוסק בתחום הפלילי והמשפחה.
לעמוד עו"ד

עו"ד משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

עו"ד אסף שלם

פלילי, תעבורה, מנהלי, צבאי, עבודה
לעמוד עו"ד

עו"ד אמיר נבון

פלילי , פשיעה חמורה
לעמוד עו"ד

עו"ד טל גלאון

מומחה למשפט הפלילי על כל רבדיו
לעמוד עו"ד

עו"ד שי גבאי

מומחה במשפט פלילי
לעמוד עו"ד

יעוץ אישי בתחום עבירות מין

מלא פרטים ועו”ד יחזור אליך

מדורי פורום פלילי

עורכי דין פלילי

אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

נאוה זרנגר

עורכת דין פלילי
לעמוד עו"ד

אמיר נבון

פלילי , פשיעה חמורה
לעמוד עו"ד

שי גבאי

מומחה במשפט פלילי
לעמוד עו"ד

טל גלאון

מומחה למשפט הפלילי על כל רבדיו
לעמוד עו"ד

אסף גונן

עורך דין פלילי
לעמוד עו"ד

משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

עדי כרמלי

משרדנו עוסק בתחום הפלילי והמשפחה.
לעמוד עו"ד

אסף שלם

פלילי, תעבורה, מנהלי, צבאי, עבודה
לעמוד עו"ד

בנימין בן נתן

משרד עורכי דין פלילי
לעמוד עו"ד
back --> -->