26.04.2024

עבירות מין

נאוה זרנגר
צור קשר עם
נאוה זרנגר

הכתבות הנצפות באתר

השופט מנחם מזרחי מבית המשפט השלום ברחובות זיכה נאשם מחמת הספק מעבירות של ניסיון למעשה מגונה באדם שטרם מלאו לו ...
לכתבה המלאה >
נאשם שהורשע בעבירת אינוס ובעבירות מין ואלימות נוספות, והושתו עליו 16 שנות מאסר בפועל, ערער על הכרעת הדין ועל גזר ...
לכתבה המלאה >
בית המשפט העליון דחה את בקשת רשות הערר של רב הישיבה שובו בנים, שערר על החלטת מעצרו עד לתום ההליכים, ...
לכתבה המלאה >
הרכב בית המשפט העליון דוחה, פה אחד, ערעור על חומרת עונש המאסר שהוטל על נאשם שביצע עבירות מין בבתו הקטינה ...
לכתבה המלאה >
בית משפט השלום בראשון לציון מורה על שחרורו של נאשם אשר ניהל מערכת יחסיים מינית עם קטין מתחת לגיל 16 ...
לכתבה המלאה >
בית המשפט העליון מקבל חלקית ערעור על הכרעת דין וגזר דין שהוגש בגין הרשעה במחוזי לאחר ניהול הוכחות בעבירות מין ...
לכתבה המלאה >
העליון מחמיר באופן חריג בעונשו של נאשם שהורשע בשורה ארוכה של עבירות מין כלפי אחותו במשך תשע שנים
לכתבה המלאה >
בית המשפט העליון מקבל ערר המדינה על החלטת בית המשפט המחוזי לשחרר נאשם, שמואשם בעבירות אינוס חמורות בקטינה שטרם מלאו ...
לכתבה המלאה >
הרכב בית משפט המחוזי מקבל ערעור על חומרת עונש, בדרך של הפחתת 3 חודשים מעבודות השרות אשר הוטלו על נאשם, ...
לכתבה המלאה >

עבירות מין ברשת

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה מדאיגה של עלייה בשימוש במרחב המקוון ובמחשב לשם ביצוען של עבירות מין מסוגים שונים. המרחב בו נעשות עבירות מסוג זה כולל אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות ואפליקציות המותקנות במכשיר הסלולרי. נדמה כי דווקא השימוש בפלטפורמות הללו מקל במידה מסוימת על אותם עברייני מין שמנצלים בדרך כלל את תמימותם של קטינים לצורך סיפוקם האישי. במאמר הקרוב נפרט אודות התופעה של עבירות מין ברשת.

פורסם ב: 14:12 | 23.05.2018
כותב המאמר: עו"ד נאוה זרנגר
עבירות מין ברשת

העובדה שהסביבה הווירטואלית מאפשרת לצדדים לשמור על אנונימיות מסוימת וריחוק מהיושב בצדו השני של המחשב או המכשיר הסלולרי, מובילה לשחרור של חסמים ועכבות שלא תמיד היה ניתן לשחררם בעולם האמתי. כמו כן היא מאפשרת לאנשים רבים הנחשבים לנורמטיביים כלפי חוץ, לבצע עבירות מין שאלו לא היו מעלים על דעתם לבצע בעולם האמיתי שמחוץ לרשת.

 

סוגי העבירות

את עבירות המין ברשת ניתן לחלק לשלושה סוגים עיקריים:

עבירות מין בהן הפלטפורמות הווירטואליות שימשו רק כפלטפורמה ליצירת הקשר הראשוני: במקרים אלה, לאחר יצירת הקשר, מתקיים מפגש בעולם הפיזי, ובמהלכו נעברת העבירה כמו אינוס, מעשה סדום או מעשה מגונה. למעשה, במקרים הללו הפלטפורמה האינטרנטית מאפשרת למבצע העבירה להגיע בקלות רבה יותר למספר רב של קורבנות פוטנציאליים, תחת מעטה של אנונימיות יחסית.

עבירות מין מעורבות, שבהן הפלטפורמות הווירטואליות משמשות גם לביצוע העבירה עצמה: במקרים הללו אין מגע או קרבה פיזית בין מבצע העבירה לבין הקורבן, בעוד שהקורבן מבצע את המעשה המיני בעצמו או באחר, מבצע העבירה צופה במעשים אלו ואף מתעד אותם, למעשה הוא גם יכול לשהות במדינה אחרת תוך כדי ביצוע העבירה. עבירות מסוג זה מכונות לעיתים "אונס וירטואלי או "מעשה מגונה וירטואלי".

עבירות מין וירטואליות המועתקות במלואן אל המרחב הממוחשב: הדוגמה הקלאסית לעבירות מסוג זה הן עבירות של פרסום חומרי תועבה, בעיקר תכנים פדופילים, החזקה וצריכה של התכנים וכן עבירות על תיקון 10 לחוק למניעת הטרדה מינית, תשנ"ח-1998 המכונה "חוק הסרטונים" האוסר "פרסום תצלום, סרט או הקלטה של אדם, המתמקד במיניותו, בנסיבות בהן הפרסום עלול להשפיל את האדם ולבזותו, ולא ניתנה הסכמתו לפרסום". חלק גדול מפעילות זו נעשה בפורומים אינטרנטיים סגורים או ב-Darknet (הרשת האפלה). בעבירות מסוג זה יכולתו של מבצע העבירה לטשטש את זהותו ועקבותיו היא די גבוהה ועל כן לעיתים קשה מאוד לאתרם.

 

העבירות הנפוצות

לאחר שחילקנו את העבירות לסוגים נתאר את העבירות הנפוצות יותר אשר שייכות בעיקרן לקטגוריה השנייה-עבירות מין מעורבות והענישה המוטלת בגינן:

הטרדה מינית באינטרנט: הטרדה מינית ברשת יכולה להתקיים באמצעות שימוש באמירות מילוליות בעלות אופי מיני בפורומים, בצ'טים, ברשתות החברתיות ובכל פלטפורמה אחרת הקשורה לעולם הוירטואלי. כמו כן, שידול למעשים מיניים כמו חשיפת איברים מוצנעים וצפייה בהם דרך הרשת, וזאת לצד התייחסויות שונות אשר בוחרות להתמקד במיניותו של האדם ומבזות ו/או משפילות אותו בהקשר זה. הענישה המרבית אשר מוטלת על אדם אשר הורשע בעבירות הללו הוא שנתיים מאסר, במידה ואותו מטריד גם התנכל לקורבן העבירה, הענישה יכולה להגיע לעד 4 שנות מאסר. חשוב לציין כי בהקשר זה ועל פי "חוק הסרטונים" אסור לפרסם סרטונים, הקלטות או צילומים המתמקדים במיניותו של האדם ללא הסכמתו, ואשר עלולים לבזות או להשפיל אותו. העונש המרבי המוטל בגין מעשים אלו הוא 5 שנות מאסר.

מעשה מגונה ברשת: סעיף 348 לחוק העונשין, תשל"ז-1977 קובע כי מעשה מגונה נעשה לשם גירוי, ביזוי או סיפוק מיני ללא הסכמתו של אחד הצדדים. עוד קובע החוק שגם אם ניתנה הסכמה, אך היא הושגה באמצעות רמייה עדיין מדובר בעבירה פלילית. למשל במצב בו גיל הקורבן נמוך מ-14 שנים ואם התוקף ניצל יחסי מרות וכוח. מעשה מגונה ברשת ייחשב למשל לשיתוף הצד השני בתמונת עירום דרך המייל, חשיפת איבר המין במצלמה בזמן אמת ועידוד לביצועו של אקט מיני בפלטפורמה חברתית כזו או אחרת. הענישה המרבית על מעשים אלו, תלויה בעיקר בגיל הקורבן ובהתקיימן של נסיבות מחמירות כלשהן ונעה בין שנה אחת ועד ל-10 שנות מאסר.

אונס וירטואלי: על פי חוק העונשין עבירת אונס דורשת החדרת איבר או חפץ אל איבר המין של האישה, ואילו דרך הרשת לא יכול להתקיים מגע פיזי. למרות זאת, אם אדם משכנע קטינה דרך שיחה בצ'ט כלשהו להחדיר אצבע או חפץ לאיבר מינה, הרי שהוא עלול להיות מואשם באחת מעבירות המין החמורות ביותר עבירה של אונס. במידה ומדובר בקטינה מתחת לגיל 14, הסכמתה לא תיבדק כלל והדבר ייחשב לאונס סטטוטורי. במידה וגיל הקורבן הוא בין 14 ל-16 שנים הענישה המרבית תעמוד על 5 שנות מאסר. במידה וגיל הקורבן הוא למעלה מ-16 שנים והיא נתנה הסכמה למעשה, לא ייחשב הדבר לעבירה פלילית.

 

לסיכום

כפי שלמדנו, עבירות מין ברשת הן הרעה החולה של עולם האינטרנט והן מהוות את הצד הפחות נעים של העולם הווירטואלי אשר מתפתח בצעדי ענק בעשורים האחרונים. לצורך כך הן הפסיקה והן חוק העונשין עברו התאמה והותאמו לעידן המודרני, כיום ניתן למצוא התייחסות בחוק העונשין גם לעבירות מסוג זה. בתי המשפט מתייחסים לתופעה זו בחומרה, קל וחומר כאשר מדובר בקורבנות שהם קטינים. במידה ואדם נחשד בביצועה של עבירת מין ברשת עליו לפנות לעורך דין פלילי המתמחה בתחום של עבירות מין עם דגש על עבירות מין ברשת.

 

דברים אלו מובאים באדיבותו של עו"ד פלילי בנימין בן נתן

אין לראות בדברים אלו ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי אישי פרטני ובכל מקרה מומלץ להתייעץ בנושא עם עורך דין פלילי

 

פורטל קרימינלי לא משאיר תגובות גזעניות , מסיתות ומפלות
תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

עורכי דין פלילי

עו"ד אסף שלם

פלילי, תעבורה, מנהלי, צבאי, עבודה
לעמוד עו"ד

עו"ד עדי כרמלי

משרדנו עוסק בתחום הפלילי והמשפחה.
לעמוד עו"ד

עו"ד אמיר נבון

פלילי , פשיעה חמורה
לעמוד עו"ד

עו"ד שי גבאי

מומחה במשפט פלילי
לעמוד עו"ד

עו"ד טל גלאון

מומחה למשפט הפלילי על כל רבדיו
לעמוד עו"ד

עו"ד משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

עו"ד אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

יעוץ אישי בתחום עבירות מין

מלא פרטים ועו”ד יחזור אליך

מדורי פורום פלילי

עורכי דין פלילי

שי גבאי

מומחה במשפט פלילי
לעמוד עו"ד

אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

טל גלאון

מומחה למשפט הפלילי על כל רבדיו
לעמוד עו"ד

אמיר נבון

פלילי , פשיעה חמורה
לעמוד עו"ד

אסף שלם

פלילי, תעבורה, מנהלי, צבאי, עבודה
לעמוד עו"ד

משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

בנימין בן נתן

משרד עורכי דין פלילי
לעמוד עו"ד

עדי כרמלי

משרדנו עוסק בתחום הפלילי והמשפחה.
לעמוד עו"ד

אסף גונן

עורך דין פלילי
לעמוד עו"ד

נאוה זרנגר

עורכת דין פלילי
לעמוד עו"ד
back --> -->