19.04.2024
נדב גרינולד
צור קשר עם
נדב גרינולד

ועדת השחרורים: ריצוי תקופת ה"שליש" יהיה בארץ אחרת

ועדת השחרורים בבית סוהר צלמון מורה על שחרורו המוקדם של אסיר אמריקאי בעל אזרחות ישראלית, בכך שקובעת שימשיך ריצוי מאסרו במדינת מוצאו וזאת ללא כל פיקוחה של ועדת השחרורים.
פורסם ב: 09:33 | 06.02.2017
מאת:
מערכת קרימינלי
ועדת השחרורים: ריצוי תקופת ה

המדובר באסיר כבן 28, רווק, מרצה מאסר ראשון למשך 10 חודשים בגין עבירות של גידול סמים, החזקת כלים להכנת סמים שלא לצריכה עצמית והחזקת סמים שלא לצריכה עצמית. אין לחובתו הרשעות קודמות.

 

בדו"ח הסוציאלי מיום 1.11.16 , עולה כי האסיר אינו דובר עברית ועל כן לא ניתן היה להציע לו טיפול כלשהו. בעל רקע של שימוש בסמים (מריחואנה) מספר שנים. תפקודו תקין ללא בעיות משמעת. נמצא בקשר מעקבי עם עו"ס האגף. על פי העדכון מיום 20.12.16 האסיר שולל סימני התמכרות, מנסה להפחית מחומרת השימוש במריחואנה, וכי מעוניין לחזור להוריו בחו"ל. הומלץ על תהליך טיפולי אמבולטורי ביחידה לטיפול בהתמכרויות באזור מגוריו בתל אביב.

nasvgrinvald

עו"ד נדב גרינולד

רש"א ערכה לאסיר הערכת התאמה ומצאה אותו מתאים לבניית תכנית, אולם עד מועד הדיון לא הוגשה תכנית מטעמה.

 

משטרת ישראל מציינת, כי האסיר אינו מסווג בשל מאסר קצר, ללא מודיעין, מתנגדת לשחרורו.

 

yusiamar

עו"ד יוסי אמר

בדיון שהתקיים ביום 19.01.2017, תיארו ב"כ האסיר, עו"ד נדב גרינוולד ועו"ד יוסי אמר, את נסיבות חייו של האסיר ואת העובדה שבארץ מוצאו טופל ע"י פסיכיאטר בשל ADD, נטל ריטלין בעת לימודיו בקולג' וקיבל טיפול פסיכולוגי במשך 10 שנים בנעוריו על רקע קשיים חברתיים, כאשר לדברי האסיר נבעו מהעובדה שאחיו הצעיר סובל מפיגור קשה. בהמשך לכך, הציגו הסנגורים תכנית, אשר נערכה ע"י רופא מטפל המציע לטפל באסיר עם חזרתו לארה"ב. המדובר בתכנית שתגובש לאחר בחינה פסיכיאטרית על מנת לקבוע את צרכיו הטיפוליים של האסיר. עוד הוצג על ידם מסמך מטעם הוריו של האסיר, אשר מתחייבים לתמוך בו ולספק לו מגורים למשך שנתיים לפחות, לשלם עבור טיפול פסיכיאטרי ושיקומי, וכן לספק לאסיר כרטיס טיסה לבוסטון ולדאוג לכך שהאסיר יטוס ישירות מישראל למקום מגוריהם במסצ'וסטס.

 

לסיום, העיד האסיר בפני הוועדה כי הוא מודע לכך שעשה מספר טעויות, אשר הובילו אותו למאסר וכי עלה לישראל במטרה להתחבר לשורשיו היהודים, ואולם כל רצונו כעת הוא לשוב למשפחתו בארה"ב ולשקם את חייו.

 

לאחר שהוועדה שקלה את מכלול נסיבותיו של האסיר הגיעו לכלל דעה, כי האסיר ראוי לשחרור מוקדם.

 

הוועדה הביעה ספק באשר לתכנית רש"א, אם הייתה תואמת את צרכיו הטיפוליים של האסיר, בהתחשב בקשיי השפה, וקובעת כי התכנית שהוצגה לפניה על ידי באי כוחו הינה אפקטיבית יותר בהתחשב במצבו של האסיר, אשר סובל מאספרגר ואיננו דובר עברית.

 

הרכב הוועדה שוכנע מהמסמכים שהוצגו, לפיהם הוריו של האסיר נחושים לסייע לו להשתקם הן בכך שיקלטו אותו בביתם וידאגו לכל מחסורו והן לכך שידאגו כי יקבל את הטיפול לו הוא זקוק.

 

לאור כל אלה נעתרה הוועדה לבקשת האסיר והורתה על שחרורו המוקדם.

תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

עורכי דין פלילי

עו"ד אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

עו"ד אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד

עו"ד משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

יעוץ אישי בתחום אסירים

מלא פרטים ועו”ד יחזור אליך

מילון מונחים

עורכי דין פלילי

סיוון חיימוב

התמחות במשפט פלילי
לעמוד עו"ד

משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

אסף גונן

עורך דין פלילי
לעמוד עו"ד

בנימין בן נתן

משרד עורכי דין פלילי
לעמוד עו"ד

אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד
back --> -->