25.04.2024

ועדת השחרורים החליטה – האסיר ישתחרר לבית אחיו

"בשביל תהליכים כאלה ושינויים מהותיים כפי שהאסיר עבר צריך להביע חרטה ולקיחת אחריות", כך טען עורך דינו של אסיר המבקש להשתחרר מבית הסוהר לאחר תקופת מאסר ממושכת. ועדת השחרורים דנה בבקשה והחליטה לאשרה תוך המשך שיקומו של האסיר מחוץ לכותלי בית הסוהר.
פורסם ב: 19:18 | 27.08.2016
מאת:
אייל עצמון
ועדת השחרורים החליטה – האסיר ישתחרר לבית אחיו

לוועדת השחרורים שבבית הסוהר אלה הובא אסיר שמרצה את מאסרו החמישי לתקופה של 3 שנים ו8 חודשים בגין 4 כתבי אישום: ובניהם ,תיק המייחס לאסיר עבירה של נהיגה בשכרות, נהיגה בקלות בראש, נהיגה ללא רישיון נהיגה, נהיגה ללא ביטוח ואי ציות להוראות שוטרים, תיק המייחס לאסיר עבירה של העלבת עובד ציבור ואיומים, תיק המייחס לאסיר עבירה של תקיפה ועבירה של היזק לרכוש במזיד ותיק המייחס לאסיר עבירה של תקיפה בנסיבות מחמירות.


בא כח המדינה הדגיש שהאסיר עדיין מסוכן לציבור והוא בעל דפוסים אימפולסיבייים וקושי בוויסות תסכוליו, אמנם החל בתהליך של גמילה מאלכוהול בבית הסוהר. על פי המדינה, זוהי כניסתו השנייה של האסיר לבית הסוהר, אך יש לזכור כי האסיר מרצה את מאסרו בגין עבירות חמורות מאוד.


לדברי המדינה האסיר אף לא שילם את הפיצוי ולא רואה לנגד עיניו את הפגיעות שגרם ולא מבין את חומרת מעשיו. על אף הניסיון להיגמל מההתמכרות לאלכוהול עליו לעבור טיפול אינטנסיבי בבעיית האלימות שלו, דבר שהתבטא גם במהלך שהייתו בבית הסוהר, במהלכה התנהגותו לא הייתה תקינה. עמדת המדינה הייתה שהאסיר עודנו מסוכן ולא ראוי לשחרור מוקדם, ושתוכנית השיקום היא לא תחליף לכלא ושהאסיר צריך להוכיח שהוא ראוי לשחרור.


תגובת בא כוחו של האסיר הייתה שמדובר באב לשני ילדים ושזהו המאסר הממשי הראשון שלו. בנוסף נטען שתקופת המאסר שלו לא תאמה את העונש אותו קיבל. התנהגותו במשך תקופת המאסר הייתה תקינה ללא חריגות ולא נרשמה לו ולו עבירת משמעת אחת. בא כוחו של האסיר הוסיף ואמר שבמהלך שהייתו בבית הסוהר הוא עבר שיקום וגמילה מאלכוהול. עוד אמר, כי הדרך שעשה האסיר מרגע הכניסה לבית הסוהר ועד לוועדת השחרורים היא ארוכה מאוד.


עוד נאמר בבקשה לשחרור שבשביל תהליכים כאלה ושינויים מהותיים כפי שהאסיר עבר צריך להביע חרטה ולקיחת אחריות. האסיר עבר סדנה לשליטה בעצבים בבית הסוהר והוא השתלב במערך התעסוקה של בית הסוהר וימשיך את שיקומו מחוץ לכותלי בית הסוהר.


האסיר התחרט על מעשיו והודה שהיה חולה ומכור לאלכוהול. לדבריו, בית הסוהר לימד אותו ותרם לו הרבה להתפתחות האישית ולשיקום דרכיו השגויות. הכלא נתן לו מבט אחר על החיים ולימד אותו לפעול בדרכים אותן לא הכיר בעבר. האסיר לקח אחריות על מעשיו והבטיח לא לחזור על הטעויות שלו בעתיד.


לאור העובדות על התנהגותו הטובה של האסיר הורתה ועדת השחרורים לשחררו תוך המשך התייצבותו לתכנית השיקום כפי שנקבעה לו.

 

 

תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

עורכי דין פלילי

עו"ד אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד

עו"ד משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

עו"ד אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

מילון מונחים

עורכי דין פלילי

סיוון חיימוב

התמחות במשפט פלילי
לעמוד עו"ד

משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד

אסף גונן

עורך דין פלילי
לעמוד עו"ד

בנימין בן נתן

משרד עורכי דין פלילי
לעמוד עו"ד
back --> -->