19.04.2024

ועדת השחרורים החליטה - משה קצב ישוחרר

הרכב ועדת השחרורים מורה על שחרורו המוקדם של הנשיא לשעבר, משה קצב, מן המאסר אותו מרצה מזה כחמש שנים בגין עבירת אונס ועבירות מין נוספות
פורסם ב: 19:56 | 18.12.2016
מאת:
מערכת קרימינלי
ועדת השחרורים החליטה - משה קצב ישוחרר

בדיון הראשון בעניינו של האסיר שהתקיים ביום 06.04.2016 נדחתה בקשתו לשחרור מוקדם. בדיון השני בעניינו שהתקיים ביום 04.08.2016, בקשתו נדחתה בשנית, אולם הוועדה אפשרה לאסיר לשוב ולהופיע בפניה שוב בחלוף שישה חודשים לאחר שישתלב בהליכים טיפולים נוספים, הוועדה הדגישה כי "אין המדובר בשיחות המתמקדות רק בתמיכה ועידוד ועוסקות בקשיי המאסר, אלא כאלה המתמקדות בבעיותיו".

 

גורמי הטיפול בכלא: "האסיר השכיל לנצל לחיוב את המסגרת הטיפולית שנקבעה"

לאחר הדיון הקודם בועדה ובהתאם להמלצת וועדת השחרורים נעשתה בחינה מחודשת באשר לאופי הקשר של האסיר עם העו"ס המטפל והוחלט על בניית מערך של 12 מפגשים טיפוליים. נערך עימו חוזה טיפולי מחודש המתייחס להעמקה ומיקוד בדפוסי התנהגותו והרחבת הקשר הטיפולי למשמעותי ומעמיק יותר מעבר לתמיכה, ליווי והתמודדות עם קשיי המאסר. הקו המנחה התבסס על נושאים שנמצאו מתאימים לעברייני מין המכחישים את ביצוע העבירה.


בדיון הנדחה (השלישי במספר), הוגש דו"ח עו"ס שממנו עולה כי ביחס לקשר הטיפולי האסיר הפגין גישה רכה ומקבלת יותר מבעבר, הצליח לבחון את דפוסיו כאשר הוא לא שם עצמו במקום קורבני והצליח לבחון את התנהלותו אל מול האחרים. הרושם שנמסר כי האסיר השכיל לנצל לחיוב את המסגרת הטיפולית שנקבעה וההנחה היא שמסגרת זו סייעה לקידום התהליכים.

 

עורכי דינו של הנשיא לשעבר: "התנאים שהציבה הוועדה בדיון השני התקיימו במלואם על ידי האסיר".

ב"כ האסיר, עו"ד אמיר ציון ועו"ד שני אילוז, טענו כי מדובר באסיר נורמטיבי שחטא, כשל, הורשע ושילם על כך מחיר. באי כוחו הוסיפו שהאסיר הפנים את אשר הורתה הועדה בהחלטתה השניה, והשתלב בהליך טיפולי של 12 מפגשים וכי יתר התנאים שהציבה הוועדה בפני האסיר התקיימו במלואם. לשיטת הסנגורים, יש בכוחה של תכנית השיקום המוצעת על ידי רש"א כדי לאיין את מסוכנותו של האסיר.


מאידך, המשיבה, טענה כי האסיר איננו עומד בתנאים שנקבעו בחוק שחרור על תנאי ממאסרו וכי לא די בהליך שעבר כדי להצדיק את שחרורו ממאסר. המשיבה שבה וטענה כי האסיר עומד בהכחשתו על ביצוע העבירה ועל כן לא ניתן לראות בטיפול משום טיפול מועיל.

 

הרכב הועדה: "האסיר נטל את היד שהושטה לו על ידי גורמי הטיפול בכלא והשכיל לעשות בהם שימוש"

בדיון, האסיר נשאל שאלות רבות על ידי חברי הועדה ביחס לנסיבות ביצוע העבירה, עמדת הקורבנות, יחסו לקורבנות והבנתו לגבי מעשיו ותוצאותיהם. האסיר שיתף אודות ההליכים הטיפוליים שעבר מאז הועדה הקודמת.


לאחר שחברי הועדה בחנו את כלל הטענות שנטענו בפניהם הגיעו למסקנה כי בשלה העת להורות על שחרורו של האסיר וכי יש בתכנית רש"א כדי לאיין את מסוכנותו, ויש לראות בה משום המשך להליך הטיפולי הנוסף שעבר האסיר בכלא. חברי הוועדה התרשמו שהאסיר אכן עבר שינוי וכי הטיפול אותו התחיל בכלא אכן הביא לשינוי בעמדותיו וביחסו לעבירות נשוא המאסר. כמו כן, התרשמה הועדה מכנות דבריו של האסיר בפניהם, ונתנו משקל מכריע לעובדה שעמד בציפיות שתלו בו חברי הוועדה בהחלטה השניה.


לאור כל אלה, הורתה הועדה על שחרורו של האסיר בתנאים הקבועים בחוק.

תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

עורכי דין פלילי

עו"ד אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד

עו"ד משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

עו"ד אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

מילון מונחים

עורכי דין פלילי

משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד

סיוון חיימוב

התמחות במשפט פלילי
לעמוד עו"ד

אסף גונן

עורך דין פלילי
לעמוד עו"ד

בנימין בן נתן

משרד עורכי דין פלילי
לעמוד עו"ד

אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד
back --> -->