27.04.2024
ערן ראו
צור קשר עם
ערן ראו

היומן הסודי התגלה, חופשתו של האסיר בוטלה - והוחזרה.

אסיר המרצה את מאסרו בן 13 השנים בגין עבירות מין בקטינים, עתר ליציאה לחופשה לקראת חג הפסח. לאחר ששב"ס החליט לבטל את חופשותיו מכיוון שתיאר ביומנו האישי חריגות מתנאי החופשה שניתנו לו.
פורסם ב: 10:36 | 04.09.2016
מאת:
מערכת קרימינלי
היומן הסודי התגלה, חופשתו של האסיר בוטלה - והוחזרה.

"ציווי הלכתי"
מכתב העתירה עולה כי לאחר חזרתו של העותר מחופשת פורים בחודש מרץ 2014, נערך חיפוש מקיף באגף בו שהה. במהלך החיפוש נמצא יומנו האישי של העותר אותו הוא ניהל מאז תחילת מאסרו. מהיומן עלו ממצאים המעידים על חריגה מתנאי חופשתו בגלל האופן בו כתב על מקומות בהם שהה כמו הליכה למקווה וביקור בקברי צדיקים.


טענת העותר הייתה שמדובר בתיאור הלכתי של מקומות בהם ביקש לבקר וכי מדובר בציווי הלכתי בבחינת" שלוחו של אדם כמותו". טענותיו לא התקבלו על ידי שב"ס, וכל הסבריו נדחו ועל כן כל חופשותיו הופסקו, כולל יציאתו לחג הפסח.


"האסיר היה במעצר בית ולא יכול היה לקיים מעשיו"
בא כוחו של העותר, עו"ד ערן ראו, טען בעתירה שמסוכנותו של העותר לטווח קצר הוגדרה ע"י המרכז לבריאות הנפש כנמוכה ולכן החל להשתלב בסבב החופשות 5 שנים קודם לכן. בעת חופשותיו, טען עו"ד ראו, היה מצוי העותר במעצר בית מלא בביתו כשהוא מפוקח ע"י שני מפקחים ועד למועד העתירה יצא ליותר מ-40 חופשות ללא כל פעילות חריגה.


העותר, בהיותו אדם חרדי, רשם ביומניו האישיים תיאורים של מקומות ומצוות אותן ביקש לקיים אך לא קיימן בפועל. לטענתו, הוא מינה אדם אחר כשלוחו כדי שזה יקיים את המצוות שהוא, בהיותו אסיר, לא יכול לקיים, ולכן רשם זאת ביומנו, כאילו הוא נסע בעצמו.


"האסיר הפר תנאי חופשתו – מצוה שתלויה בגוף"
טענת המדינה הייתה שהחיפוש אחר יומניו של האסיר התקיימו בגלל הפרת תנאי חופשה ושרב שב"ס העיד ואמר שהמצווה של נטילה במקווה היא מצווה שתלויה בגוף, טבילה של האדם עצמו. המדינה הוסיפה שמיומניו של העותר משתמע שהפר את תנאי שחרור והלך לטבול במקווה כשהוא אמור להיות במעצר בית.


ביטול החופשה מבוטל – העתירה מתקבלת
שופט בית משפט המחוזי בלוד, אברהם טל, פסק כי טענת העותר נתמכת בתצהירו של המפקח עליו ובמכתב של הרב שלו, הרב זילברברג, שהורה לעותר לקיים את פולחניו הדתיים על ידי שליח. הדברים לא נבדקו ולא הוכחו לגופם על ידי השב"ס וחוות דעת ההלכתית של רב שב"ס לא התקבלה. מאחר ויצא העותר לחופשת חג הפסח בשנה שעברה ומאחר ולא נבדקו טענות העותר, החליט השופט טל לקבלת את עתירתו של האסיר ולאפשר לו לצאת לחופשת הפסח.

 

תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

עורכי דין פלילי

עו"ד אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

עו"ד משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

עו"ד אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד

יעוץ אישי בתחום אסירים

מלא פרטים ועו”ד יחזור אליך

מילון מונחים

עורכי דין פלילי

אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

סיוון חיימוב

התמחות במשפט פלילי
לעמוד עו"ד

אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד

בנימין בן נתן

משרד עורכי דין פלילי
לעמוד עו"ד

משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

אסף גונן

עורך דין פלילי
לעמוד עו"ד
back --> -->