20.04.2024

עבריין מין שוחרר 3 חודשים לפני ריצוי עונשו המלא

שלושה חודשים לפני שחרורו, לאחר שהורשע בעבירת בעילת קטינה ובעבירות אלימות חמורות ונגזר עליו לרצות 8 שנות מעצר בפועל, הגיש האסיר בקשה לשחרור מוקדם מוועדת השחרורים. הוועדה החליטה לשחרר את האסיר בתנאים שקבעה, בטענה שחזרתו של האסיר לחיים נורמטיביים מחוץ לכלא בסיוע הרשות לשיקום האסיר אף היא משרתת את אינטרס הציבור.
פורסם ב: 00:00 | 11.08.2016
מאת:
מערכת קרימינלי
עבריין מין שוחרר 3 חודשים לפני ריצוי עונשו המלא

בחודש ינואר 2016 הוגשה בפני ועדת השחרורים בקשה לשחרור מוקדם של אסיר השפוט ל-8 שנים בגין בעילת קטינה מתחת לגיל 16 בכוח ובגין עבירות אלימות במשפחה – איומים, תקיפה ותקיפת בן זוג.

 

לטענת עורכת דינו של הנאשם, עו"ד מירי כהן, לאסיר נשאר זמן קצר עד לריצוי עונשו המלא – 3 חודשים בלבד. כמו כן, האסיר הופיע לראשונה בפני וועדת השחרורים בנובמבר 2013, שם הוסכם שהאסיר ישולב בטיפול ייעודי לעברייני מין, ואכן כך נעשה. כתוצאה מהטיפול המסוכנות של האסיר ירדה מבינונית לנמוכה ועם התפתחות ההליך הטיפולי לקח האסיר אחריות על העבירה והביע אמפתיה כלפי מעשיו, חרטה, ורצון להימנע מביצוע העבירה בעתיד.

 

לטענת המדינה, ידוע שיתרת מאסר קצרה היא לא סיבה לשחרור מוקדם. כמו כן, שחרור האסיר על תנאי אין בו בכדי להבטיח שהאסיר יתמיד בתכנית השיקום. זאת מאחר שברגע שמסתיימת תקופת התנאי אין למדינה דרך לאכוף זאת, שכן במסגרת הפיקוח שלאחר השחרור המלא, ההשתתפות היא התנדבותית ובסופו של דבר האסיר יכול לפרוש מתי שנראה לו. בנוסף, ציינה המדינה כי עם כל הכבוד לשנה האחרונה בה חלה מגמת שיפור בהתנהגותו של האסיר, מדובר במי שנידון ל-8 שנים ולא בכדי.

 

האסיר, אשר טען בפני וועדת השחרורים בעצמו, ציין בין השאר כי "חשבתי שכל דבר מותר לי, היום אני רואה את החיים אחרת", והוסיף: "לקח לי זמן להבין מה עשיתי."

 

לדברי הוועדה, מדובר באסיר בעל אישיות בעייתית מבחינות מסוימות, בין היתר משום שמדובר באדם מניפולטיבי המתקשה להפנים ערכים של אמפטיה ואחריות. יחד עם זאת, האסיר עבר הליך טיפולי ממושך אשר, כפי שצוין על ידי עורכת דינו, הוריד את מסוכנותו המינית מבינונית לבינונית נמוכה וניכר מן האמור בדוחות שהוגשו לוועדה, כי במידה מסוימת השתדל לעמוד בדרישות שהוצגו לו על ידי המסגרות הטיפוליות. כמו כן, הדגישה הוועדה כי "יש לציין שבתקופה האחרונה, למעלה משנה, האסיר שינה את דרך התנהגותו וכיום למעשה התנהגותו ראויה." הוועדה ראתה לנכון לציין גם לזכותו של האסיר שלאחרונה הבחינו הגורמים הטיפוליים בחרטה מסוימת מצדו, תחושת בושה ורצון להימנע בעתיד מלהיכשל בעבירות דומות.

 

בסיכום דבריה סברה הוועדה שלאור הערכת המסוכנות המינית שנעשתה על ידי הגורמים המקצועיים והטיפול הייעודי המשמעותי שעשה האסיר בין כותלי הכלא ניתן לומר כי לא נשקפת ממנו סכנה ברמה גבוהה לציבור לשחררו.

 

הוועדה נימקה החלטתה בכך ש"לאחר תקופת מאסר ממושכת יחסית, חזרתו של האסיר לחיים נורמטיביים מחוץ לכלא בסיוע הרשות לשיקום האסיר שתעשה בתקופת התנאי אף היא משרתת את אינטרס הציבור." לכן, הורתה הוועדה על שחרורו של האסיר תוך קביעת תנאים, וביניהם: התייצבות במשטרה אחת לשבועיים, קיום כל התנאים שנקבעו בתכנית השיקום של הרשות לשיקום האסיר, ושהות במעצר בית לילי.

 

 

תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה
כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

עורכי דין פלילי

עו"ד משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

עו"ד אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

עו"ד אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד

מילון מונחים

עורכי דין פלילי

אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד

סיוון חיימוב

התמחות במשפט פלילי
לעמוד עו"ד

אסף גונן

עורך דין פלילי
לעמוד עו"ד

אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

בנימין בן נתן

משרד עורכי דין פלילי
לעמוד עו"ד
back --> -->