26.04.2024

שחרור מוקדם ממאסר על אף חוות דעת שליליות

האסיר שוחרר לאחר דיון בפני ועדת השחרורים וזאת חרף התנגדותה הנחרצת של הפרקליטות. לאחר מספר חודשים הוגשה בקשת הפקעה לאור הפרות חמורות של תנאי השחרור.
פורסם ב: 09:16 | 20.10.2016
מאת:
מערכת קרימינלי
שחרור מוקדם ממאסר על אף חוות דעת שליליות

הדיון בוועדה: דוחות שליליים על האסיר

על האסיר הוטל עונש מאסר בפועל בן 18 חודשים בגין שלושה תיקים פליליים שעניינם עבירות רכוש והפרת הוראה חוקית.


עובר לדיון בפני ועדת השחרורים, פנה האסיר בבקשה לרשות לשיקום האסיר שיבנו לו תכנית לתקופת השליש. תחילה, הרשות לשיקום האסיר לא מצאה אותו כמתאים, אך לבסוף הסכימה לבניית תכנית על תנאי ככל שהוועדה תורה על שחרורו המוקדם.


בדו"ח העו"ס שהוגש לפני ועדת השחרורים, נמסר כי האסיר ממזער מחומרת מעשיו, אינו לוקח אחריות ורצונו להשתתף בטיפול הינה לשם השגת רווח משני ושאינו מגלה תובנות לגבי מעשיו. כמו- כן, גורמי הטיפול התרשמו מהאסיר שאם לא יעבור טיפול אינטנסיבי לבעיית הסמים ממנה סובל, הוא ישוב לסורו במהרה, ועל כן הוצע לו כבר בשלב הליך המיון להשתלב בהליך טיפולי, אך האסיר סירב.


האסיר עתר בפני הוועדה, באמצעות ב"כ עו"ד ארז נגה, להורות על שחרורו המוקדם, שכן לטענתו, הוא משולב מזה כשלושה חודשים בטיפול אן.אי בכלא, ושרש"א כן מצאה לנכון לבנות בעבורו תכנית לשחרור. כמו כן, עו"ד ארז נגה, תיאר ארוכות את נסיבות חייו הקשות של האסיר והעובדה כי מדובר באסיר בודד ומכאן הקושי למצוא לו תעסוקה.


הרכב הוועדה מצא לנכון להורות על שחרורו המוקדם של האסיר וזאת מן הטעם שהתנהגותו בכלא הייתה ללא דופי לאורך המאסר והעובדה כי שולב בתכנית טיפול אן. אי.

עוד קבעה הוועדה, כי חרף העובדה שתכנית הרשות לשיקום האסיר אינה בנויה כראוי, אין בה כדי לעמוד לרועץ לעניין שחרורו המוקדם של האסיר. בהמשך לכך, נקבע דיון המשך במעמד הצדדים וזאת על מנת שהרשות לשיקום האסיר תגיש תכנית משלימה בהמשך לתכנית על תנאי שהגישה תחילה.


הפרת תנאי השחרור: הרשות לשיקום האסיר מתנגדת להפקעה


בחלוף כשלושה חודשים מיום החלטת השחרור, הפרקליטות הגישה בקשה לביטול שחרור על תנאי עקב הפרת תנאי שחרור- האסיר הגיע לשני מפגשים ביחידה להתמכרויות כשהוא שתוי וכמו כן האסיר טרם שולב בתעסוקה.


חרף זאת, הגורם הטיפולי הישיר התנגד לבקשת ההפקעה, ועתר לאפשר לאסיר להמשיך ולקבל טיפול, שכן לטענתו, ניכר שהאסיר עושה מאמצים רבים להשתלב במסגרת וקיבל על עצמו את חוקי וכללי המקום.


כמו כן, רש"א גם עתרה שתינתן לו הזדמנות נוספת, משום שהאסיר שולב בעבודה לאחרונה, ומגיע לטיפול בעקביות.

 

הוועדה דוחה פעם נוספת את בקשת הפרקליטות


הוועדה מאמצת את בקשתו של עו"ד ארז נגה ומחליטה שלא להפקיע את רישיונו של האסיר. היא מתחשבת בעובדה שיש בהתנהלות האסיר כדי להעיד על גיוס כוחות מחודשים, ולמרות שהייתה רגרסיה בהתנהלותו, הוא שמר על קשר עם גורמי הטיפול. יחד עם זאת, לאור הפרת התנאים, הוועדה קובעת תקופת תנאי חדשה שתחילתה מיום הדיון בבקשת ההפקעה.

 

תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

עורכי דין פלילי

עו"ד אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד

עו"ד משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

עו"ד אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

מילון מונחים

עורכי דין פלילי

אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

סיוון חיימוב

התמחות במשפט פלילי
לעמוד עו"ד

בנימין בן נתן

משרד עורכי דין פלילי
לעמוד עו"ד

משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

אסף גונן

עורך דין פלילי
לעמוד עו"ד

אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד
back --> -->