08.05.2024
שרית עוז
צור קשר עם
שרית עוז

עתר למחוזי - ועדת השחרורים שגתה

לאחר שוועדת השחרורים סירבה לבקשתו לשחרור מוקדם על תנאי, עתר האסיר לבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע. בית המשפט קבע כי יש להחזיר את ההחלטה בעניין שחרורו המוקדם של האסיר לוועדה לשחרור אסירים, בכדי שזו תשוב ותשקול את עניינו.
פורסם ב: 00:00 | 11.08.2016
מאת:
שרית עוז
עתר למחוזי - ועדת השחרורים שגתה

אסיר המרצה מאסר חמישי בכניסה רביעית לכלא, לתקופה של 15 חודשים בגין עבירות כנגד פקודת הסמים, הגיש בקשה לוועדה לשחרור אסירים לשחרור מוקדם על תנאי. במסקנות הוועדה צוין באשר למידת מסוכנותו של האסיר כי על פי דוח עו"ס שהוגש, האסיר לא שולב בקבוצה טיפולית בכלא עד כה, הוא מכור לסמים מגיל 19, ובשיחות עמו הוא ממזער מחומרת העבירות וחסר תובנה לסיבות שהובילו אותו לביצוע העבירה. בנוסף, האסיר שוחרר פעמיים בעבר על ידי הוועדה, תחת פיקוח של הרשות לשיקום אסירים, ובעבר גם שולב בטיפול במסגרת מרכז יום ונמנע משימוש במשך חצי שנה, אך לאחר מכן חזר לשימוש בסמים. כמו כן, הוועדה ציינה כי "תכנית רשות לשיקום האסיר כוללת את שילובו של האסיר במרכז חוסן, אך אין בפנינו כל מסמך מן המרכז". לאור האמור, לדעת רוב חברי הוועדה, ובניגוד לעמדת המיעוט לפיה יש מקום להורות על שחרורו של האסיר, הוחלט לדחות את הבקשה.

 

לאחר החלטת וועדת השחרורים שלא להיענות לבקשתו לשחרור מוקדם על תנאי, הגיש האסיר עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע. עורכת דינו של האסיר, עו"ד שרית עוז, טענה כי החלטת ועדת השחרורים מוטעית בין היתר כיוון שהאסיר כן החל בהליך טיפולי בין כותלי הכלא, כן התקבל לתוכנית טיפולית לאחר שחרורו במסגרת המרכז הטיפולי חוסן, כמן כן, הינו בעל מעטפת משפחתית אשר עשויה לעזור לו עם שחרורו, ואף הדוחות של העובדת הסוציאלית והרשות לשיקום האסיר שהוגשו לוועדה יש בהם כדי להורות על כך שהיה מקום לשחרר את האסיר שחרור מוקדם.

 

בית המשפט קבע, לאחר עיון בעתירה וקריאת החלטת ועדת השחרורים, כי יש מקום לקבל את העתירה ולכן יש להחזיר את עניינו של האסיר אל וועדת השחרורים על מנת שתשוב ותשקול את עניינו. לדברי בית המשפט, עיון במסמכים מלמד כי אכן האסיר החל את ההליך הטיפולי, גם בכל הנוגע להתמכרותו לסמים, בין כותלי הכלא. כבר בין המסמכים שהוצגו לוועדה, ובעיקר מדוח העו"ס, ניתן ללמוד כי האסיר כבר השתתף בתוכניות שונות וכי נתרם מהשתתפות זו. זאת, בניגוד למה שנכתב בהחלטות הוועדה כאילו העותר לא עבר כל הליך טיפולי בבעיית הסמים בכלא.

 

עוד ציינה השופטת רויטל יפה-כ"ץ כי ניתן משקל רב מידי בדעת הרוב בוועדה לכך שלא הוצג האישור ממרכז חוסן, מרכז טיפולי, לכך שהאסיר התקבל לטיפול במרכז: "לא רק שבפני בית המשפט הוצג האישור במהלך הדיון, אלא שניתן היה להניח, גם במהלך הדיון בפני הוועדה, כי הרשות לשיקום האסיר לא הייתה ממליצה על תכנית טיפולית במרכז זה מבלי שהתקבל אישור לקבלתו של האסיר לשם."

 

לאור האמור, קבע בית המשפט, מבלי להביע עמדה באשר לתוצאה הסופית הראויה, כי יש מקום להחזיר את הדיון לוועדה על מנת שתשקול מחדש את עניינו של האסיר בהתאם לנתונים הנכונים והמעודכנים.

 

 

תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

עורכי דין פלילי

עו"ד משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

עו"ד אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

עו"ד אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד

יעוץ אישי בתחום אסירים

מלא פרטים ועו”ד יחזור אליך

מילון מונחים

עורכי דין פלילי

בנימין בן נתן

משרד עורכי דין פלילי
לעמוד עו"ד

אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד

אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

אסף גונן

עורך דין פלילי
לעמוד עו"ד

סיוון חיימוב

התמחות במשפט פלילי
לעמוד עו"ד
back --> -->