26.04.2024

פלילי כללי

עורך דין פלילי

מדוע חשוב להיוועץ בעורך דין פלילי? באילו מקרים ייצוג על ידי עורך דין פלילי הוא מומלץ ואף הכרחי? איך ניתן לפנות לעורך דין, ואיך ניתן לבחור מבין שלל עורכי הדין בארץ? כל התשובות ועוד, לפניכם במאמר הבא

פורסם ב: 17:55 | 27.05.2017
כותב המאמר: מערכת קרימינלי
עורך דין פלילי

ההליך הפלילי הוא מורכב ובעל היבטים רבים. למעשה מדובר בהליך בו התביעה, שמייצגת את המדינה, מאשימה אדם בביצוע מעשה עבירה, כשההליך מתנהל בבית המשפט. הסוגיה הזו משמעותית ביותר, שכן מדובר כאן על זכויות בסיסיות של אדם שעלולות להיפגע ואף להילקח ממנו. כך לדוגמא יכולה להיפגע זכותו של אדם לחירותו בכך שיוטל עליו עונש מאסר, או זכותו של אדם לעסוק בפרנסתו שעלולה להיפגע בשלילת רשיון נהיגה, הטלת עבודות שירות, ולעתים אף מעצם הרישום הפלילי עצמו.


במקרים רבים, מדובר באזרח פשוט שאינו בקיא בתחום, ולבטח לא יכול להגן על עצמו מבחינה משפטית, אל מול המדינה, שהיא מנגנון גדול ובעל הרבה כוח. מכאן בעצם עולה החשיבות שבפנייה לעורך דין פלילי מקצועי ומנוסה, כשזכותו של אדם לייצוג משפטי הינה זכות חוקתית שלא ניתן לשלול ממנו. 

 

ייצוג בהליך מול התביעה ובפני בתי המשפט השונים

 

במידה ונקלעתם להליך פלילי, חשוב מאוד לפנות לעורך דין פלילי בהקדם האפשרי. בכוחו של עורך דין פלילי לסייע לנאשם במספר דרכים – בין אם בניהול הליך משפטי וזיכוי הנאשם בדין, בין אם בהפחתת עונשו של נאשם, ובין אם בהפחתת חומרת המעשים המיוחסים לנאשם, כלומר המרה של עבירה בכתב האישום בעבירה בעלת חומרה פחותה (למשל המרה של שוד לגניבה, רצח להריגה, או אונס למעשה מגונה).


על עורך הדין להיות בקיא בחוק ופסיקה הרלוונטיים, לדעת לנתח את המקרה העומד לפניו ולהשוות אותו למקרים אחרים, ולמצוא צידוקים וראיות שיעזרו לביטול אחריותו הפלילית או בהפחתת אשמתו של הנאשם. בנוסף לכך, מעורך הדין דרושה מיומנות גם בהטלת ספק בטענות ובראיות שמציגה התביעה, ובכך לצמצם את התשתית הראייתית הקיימת לחובתו של נאשם.

 

ייצוג וייעוץ בטרם החל ההליך בבית המשפט

 

תפקיד עורך הדין הוא קריטי לא רק בניהול המשפט לאחר שהוגש כתב אישום, אלא כבר בשלבי החקירה וההעמדה לדין. לכן, מומלץ להתייעץ ולמנות עורך דין כבר מתחילתו של ההליך, על מנת שיוכל להגן על זכויותיכם לכל אורכו.

 

עורך דין פלילי יוכל לסייע כבר בשלב החקירה ולפני שהוגש כתב אישום, לדוגמא במתן ייעוץ לחשוד לפני חקירתו במשטרה, בייצוג חשוד שהוא עצור בהליכי מעצר ימים והארכות מעצר, ואף בסגירת התיק בהסדר בין החשוד לתביעה, או סגירת התיק בהתאם לעילות המנויות בחוק. בהקשר זה חשוב לדעת כי קיימות עילות של סגירת תיק שמותירות רישום פלילי בתיקו של החשוד במשטרה, באופן שעלול לגרום לו נזק בעתיד, כשגם כאן ברורה החשיבות שבייצוג משפטי מקצועי.

 

המשך ייצוג לאחר סיום התיק

 

ההליך הפלילי לא תמיד מסתיים ביום מתן פסק הדין או ביום סגירת התיק. כלומר, פעמים רבות נדרש המשך טיפול אצל קצין מבחן, ביצוע שעות לטובת הציבור, ועמידה בתנאים מסוימים שנקבעו. לעתים, גזר הדין של נאשם יהיה תלוי בחוות דעת של אנשי מקצוע, למשל קצין מבחן, פסיכיאטר, או הממונה על עבודות השירות. עורך דין פלילי יכול לסייע בהתמודדות מול הגורמים הללו ובהכנת הנאשם למפגש עימם, שכאמור הינו בעל חשיבות רבה והשלכות מרחיקות לכת.


כמו כן, לעתים תתקבל החלטה שטובתך מצדיקה הגשת ערעור על החלטה מסוימת של בית המשפט, ולעתים יוגש ערעור דווקא על ידי המדינה, בין אם במטרה להרשיע נאשם שזוכה בערכאה הראשונה, ובין כדי להחמיר בעונשו. הליך הערעור הוא קריטי ביותר, שכן לאחר שתתקבל החלטה בערעור, האופציות העומדות בפנייך לשינוי ההחלטה מצומצמות ביותר. לכן, חשוב ביותר להמשיך ולהיות מיוצג בהליך הערעור, ומומלץ אף להמשיך עם עורך הדין אליו פניתם בהליך הראשוני, שכן הוא מכיר את התיק ונסיבותיו ויוכל לטעון בפני בית המשפט באופן המיטבי.

 

איך פורטל קרימינלי יכול לסייע

 

כאמור, ההליך הפלילי הוא בעל פוטנציאל פוגעני ביותר לחשוד או נאשם שאינם מיוצגים בצורה הולמת, ולכן חשוב מאוד לפנות לעורך דין מנוסה שיגן על זכויותיכם בפני המדינה. בישראל קיים מבחר נרחב של עורכי דין, ומכאן החשיבות במציאת עורך דין המתאים לסוג התיק.


פורטל קרימינלי מאפשר מציאת עורך דין פלילי בכל אזורי הארץ, וכן בהתאם לתחום המומחיות הנדרש. כך, בהתאם להליך שהנכם מעורבים בו, תוכלו למצוא עורך דין פלילי העוסק בעבירות רכוש, עבירות תעבורה, אלימות, מין, עבירות כלכליות, כמו גם עורכי דין המייצגים קטינים בפני בית המשפט לנוער, ועוד.


בפורטל תוכלו למצוא "מיני אתרים" של עורכי הדין, לקבל מידע אודותם, לקרוא פרסומים בנוגע לתיקים קודמים שייצגו בהם, וכן לצפות בסרטוני מידע של עורכי הדין ולעיין במאמרים שכתבו, והכי חשוב – תוכלו לפנות לעורכי הדין כדי לקבל ייעוץ ובמידת הצורך גם ייצוג משפטי.

אין לראות במאמר זה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי.

פורטל קרימינלי לא משאיר תגובות גזעניות , מסיתות ומפלות
תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

עורכי דין פלילי

עו"ד אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

מדורי פורום פלילי

עורכי דין פלילי

בנימין בן נתן

משרד עורכי דין פלילי
לעמוד עו"ד

אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

סיוון חיימוב

התמחות במשפט פלילי
לעמוד עו"ד

אסף גונן

עורך דין פלילי
לעמוד עו"ד
back --> -->