27.04.2024

עבירות אלימות

אנג'ליקה סדיקוב
צור קשר עם
אנג'ליקה סדיקוב

הכתבות הנצפות באתר

הבוקר (3.4) הותר לפרסום, כי במסגרת מבצע לילי פעלה המשטרה בקרב ארגוני פשיעה ועצרה 33 חשודים בעבירות פליליות קשות הכוללות ...
לכתבה המלאה >
בית המשפט העליון דוחה ערעור שהגיש נאשם בעבירה של חבלה חמורה וזאת משום שבית המשפט המחוזי שקל את כלל השיקולים ...
לכתבה המלאה >
היום (16.7) ובתום חקירה מורכבת, יוגש כתב אישום כנגד ארבעה עבריינים בכירים החשודים בקשירת קשר, סחיטה באיומים ותקיפה. קרדיט צילום: ...
לכתבה המלאה >
בית המשפט השלום ברחובות מקבל את עמדתו של עו"ד גל וולף וקובע כי עונש מאסר על תנאי שהושת בגין עבירות ...
לכתבה המלאה >
במרץ 2015 הורשע צעיר, בן 18 שנים במועד ביצוע העבירות, על-יסוד הודאתו בכתב אישום מתוקן במסגרת הסדר טיעון, בביצוע עבירה ...
לכתבה המלאה >
בית המשפט המחוזי דוחה ערר שהגישה המאשימה על החלטת בית המשפט השלום לשחרר שלושה נאשמים בעבירות אלימות קשות, וזאת משום ...
לכתבה המלאה >
בית המשפט השלום ברמלה מורה על ביטול של שני כתבי אישום שהוגשו כנגד אזרחית ישראלית שהואשמה בתקיפת סוהרים בתוך מתקן ...
לכתבה המלאה >
4 חשודים בהתפרצות נעצרו אמש 20.12.17  לאחר שנתפסו "על חם" כשהם פורצים לדירה. בחיפוש שנערך בדירה של אחד מהחשודים נתפסה ...
לכתבה המלאה >
בית המשפט השלום בכפר סבא מזכה נאשם בגין עבירת תקיפת סוהרים וזאת בשל מחדלי חקירה מהותיים ומשמעותיים
לכתבה המלאה >

עבירות אלימות- שאלות ותשובות

עבירות אלימות הן אולי העבירות הנפוצות ביותר הנדונות בבתי המשפט הפליליים בישראל. מצד אחד, ישנן עבירות אלימות לא ראויות ואף מכוערות. אך מצד שני, לא פעם גם אנשים טובים מן היישוב יכולים למצוא את עצמם מעורבים בדרך מסוימת באירוע אלים. משכך, בשל שכיחותן של עבירות האלימות, חיברתי את המאמר שלהלן, שכולל למעשה תשובות לשאלות נפוצות של מי שמואשם או עשוי להיות מואשם בעבירות אלימות.

פורסם ב: 12:28 | 08.09.2016
כותב המאמר: עו"ד אנג'ליקה סדיקוב
עבירות אלימות- שאלות ותשובות

מהי תקיפה?

סעיף 378 לחוק העונשין, התשל"ז- 1977 (להלן: "חוק העונשין"), מגדיר "תקיפה" בתור הכאה, נגיעה או דחיפה או הפעלת כל סוג של כוח ע"י אדם אחד כלפי אדם אחר, והכל כאשר הפעלת הכוח נעשית שלא בהסכמת האדם המותקף. יודגש כי הפעלת כוח לא צריכה להיות "פיזית" היינו באמצעות "הידיים", אלא גם באמצעות שימוש בכלי מסוים, כמו מקל, או כל עצם פיזי אחר. כמו כן, ההגדרה הקבועה למונח תקיפה בחוק העונשין, חלה למעשה על כל סוגי עבירות האלימות. כמו לדוגמא: תקיפת שוטרים, תקיפת עובד ציבור, תקיפה סתם, תקיפת בת זוג, ועוד.


הגישו נגדי כתב אישום בעבירת אלימות- מה לעשות?

אם הגישו נגדך כתב אישום בגין עבירת אלימות, כדאי מאוד שתפנה לעורך דין פלילי מיומן ובעל ניסיון אשר יקבל את חומר הראיות שהמדינה אספה נגדך, יבחן אותו לעומק, וימליץ לך האם כדאי לך לנהל משפט פלילי, או שמא כדאי לך דווקא להגיע להסדר טיעון עם המדינה. ככל שחומר הראיות שקיים נגדך הוא לא "חזק" דיו, יכול מאוד להיות שכדאי דווקא לנהל משפט, ולחקור את העדים שמהם המדינה גבתה עדויות. אם חומר הראיות נגדך מוצק, אז רצוי מאוד לחתור להסדר טיעון שבו אפשר יהיה להקל בעונשך בתמורה להודאה בעבירת תקיפה או עבירה קלה יותר.


מתנהל נגדי משפט פלילי על תקיפה- אבל הראיה היחידה נגדי היא עדות המתלונן- האם כדאי לנהל משפט?

במשפט הפלילי יש להוכיח את אשמתו של הנאשם מעבר לכל ספק סביר. אך הספק הסביר הוא לא נוסחה מתמטית שאפשר להכריע לאורה מראש, מה נדרש ומה לא נדרש במסגרת המשפט הפלילי. ישנם מקרים שבהם בית המשפט יכול להרשיע אדם אחר בפלילים על סמך ראיה אחת, לדוגמא: עדות של עד ראיה או עדות קורבן עבירה. מצד שני, לעיתים בית המשפט יכול לקבוע כי העדות האחת אינה אמינה או שמא היא לא אמינה מספיק כדי להרשיע אדם בפלילים. לכן, אם הוגש נגדך כתב אישום בגין תקיפה, וכל הראיות נגדך מתנקזות לעדות אחת, אז אפשר לקחת סיכון לנהל הליך פלילי. אך מצד שני צריך להיות ער לסיכון. בעיקר מומלץ במקרה כזה להיוועץ בעורך דין פלילי אשר יבחן את העדות ואת הראיות והנסיבות בכלל.


מה ההבדל בין תקיפה סתם לתקיפת שוטר?

עבירה של תקיפה מתחלקת לתקיפה "רגילה" שלא גרמה "נזק" למותקף, שהעונש בגינה הוא שתי שנות מאסר. החלופה השניה, היא תקיפה חמורה שאכן גרמה נזק גופני או נפשי למותקף, ולכן העונש בגינה עומד על 3 שנות מאסר (ישנן גם עבירות תקיפה של בן זוג ועוד אך לא נרחיב בנושא). מצד שני, ישנה עבירה ספציפית של תקיפת שוטר, שכשמה היא עבירת תקיפה שהנסיבה המיוחדת בה היא שהיא נעשית כלפי שוטר, קרי: איש חוק. לכן, משום שמדובר בתקיפה של איש חוק, שמוחזק בתור מי שאוכף את החוק, העונש בגינה חמור יותר, והוא נע בין מאסר מינימאלי של חודש ימים, לבין שלוש שנות מאסר. כמו כן, ככל שמדובר בתקיפת שוטר שגרמה לחבלה או נעשתה בנשק הרי שאז העונש יכול להגיע לעד חמש שנות מאסר.


מהי הכוונה לתקיפה הגורמת חבלה של ממש?

סעיף 379 לחוק העונשין קובע כי תקיפה "סתם", היא עבירה פלילית שדינה עד שתי שנות מאסר. הכוונה היא לתקיפה שלא גרמה שום נזק לאדם המותקף, כמו לדוגמא: במקרה שבו אדם רק "דוחף" אדם אחר. מצד שני, תקיפה הגורמת חבלה, היא עבירה חמורה יותר, שכן מדובר בתקיפה שגרמה לחבלה או לנזק לאדם המותקף. נזק יכול להיות צלקת, פגיעה גופנית שגרמה לנכות, ועוד. לא בכדי, עבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש, היא עבירה שדינה שלוש שנות מאסר, בהתאם לסעיף 380 לחוק העונשין.


האם יכולים לעצור אותי עד לתום ההליכים בגין תקיפת בת זוג?

התשובה היא כן! עבירה של תקיפת בת זוג היא עבירה חמורה מאוד, ובתי המשפט לא פעם מחמירים מאוד בעונש בגינה. יתר על כן, גם המשטרה אינה לוקחת סיכון במקרים כאלו, ולרוב היא עוצרת את הבעל, אשר הוגשה נגדו תלונה ע"י אשתו. יתר על כן, גם התביעה המשטרתית אינה נוטלת סיכונים, וכמעט תמיד היא מגישה כתב אישום בגין אלימות, ובמקביל בקשה למעצר עד לתום ההליכים. מנגד, ככל שלבעל אין עבר פלילי משמעותי, וככל שיש אפשרות לשחררו בתנאים מגבילים, ייתכן ובית המשפט לא יורה על מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים, אלא על מעצר במסגרת "חלופת מעצר" (למשל: מעצר בית ועוד). חשוב מאוד להיות מיוצג ע"י עורך דין פלילי במקרים כאלו.


לסיכום:

עבירות אלימות הן עבירות שכיחות שנדונות מידי יום ויום בבתי המשפט. אך למרות שכיחותן, כל מקרה שונה ממקרה אחר, ולכל מקרה הנסיבות הייחודיות שלו. לכן, אם הוגש נגדכם כתב אישום בגין תקיפה, או אם אתם עתידים להיחקר בגין תקיפה, חשוב מאוד לפנות במהירות לעורך דין פלילי הבקיא בתחום.

 

פורטל קרימינלי לא משאיר תגובות גזעניות , מסיתות ומפלות
תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

עורכי דין פלילי

עו"ד טל גלאון

מומחה למשפט הפלילי על כל רבדיו
לעמוד עו"ד

עו"ד אמיר נבון

פלילי , פשיעה חמורה
לעמוד עו"ד

עו"ד ניסים לוי

משרד פלילי ותעבורה
לעמוד עו"ד

עו"ד אסף שלם

פלילי, תעבורה, מנהלי, צבאי, עבודה
לעמוד עו"ד

עו"ד שי גבאי

מומחה במשפט פלילי
לעמוד עו"ד

עו"ד סנדי ליפשיץ

מתמחה בעבירות אלימות, רכוש, סמים, קטינים
לעמוד עו"ד

עו"ד עדי כרמלי

משרדנו עוסק בתחום הפלילי והמשפחה.
לעמוד עו"ד

עו"ד אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

עו"ד משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

עו"ד רענן עמוסי

מתמחה בכל תחומי המשפט הפלילי
לעמוד עו"ד

יעוץ אישי בתחום עבירות אלימות

מלא פרטים ועו”ד יחזור אליך

מדורי פורום פלילי

עורכי דין פלילי

שי גבאי

מומחה במשפט פלילי
לעמוד עו"ד

טל גלאון

מומחה למשפט הפלילי על כל רבדיו
לעמוד עו"ד

אסף גונן

עורך דין פלילי
לעמוד עו"ד

משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

רענן עמוסי

מתמחה בכל תחומי המשפט הפלילי
לעמוד עו"ד

סיוון חיימוב

התמחות במשפט פלילי
לעמוד עו"ד

ניסים לוי

משרד פלילי ותעבורה
לעמוד עו"ד

בנימין בן נתן

משרד עורכי דין פלילי
לעמוד עו"ד

אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

עדי כרמלי

משרדנו עוסק בתחום הפלילי והמשפחה.
לעמוד עו"ד

אמיר נבון

פלילי , פשיעה חמורה
לעמוד עו"ד

סנדי ליפשיץ

מתמחה בעבירות אלימות, רכוש, סמים, קטינים
לעמוד עו"ד

אסף שלם

פלילי, תעבורה, מנהלי, צבאי, עבודה
לעמוד עו"ד

נאוה זרנגר

עורכת דין פלילי
לעמוד עו"ד
back --> -->