23.04.2024

תעבורה

הכתבות הנצפות באתר

הנאשם נהג במכוניתו כאשר לפתע הבחין בעובר אורח החוצה את הכביש שלא במעבר חצייה. על אף שהוכח כי נסע במהירות ...
לכתבה המלאה >
ארבעה דוחות מהירות שונים באותו הכביש הובילו את הנהג להיות מואשם בארבע עבירות שונות של מהירות מופרזת. במידה והיה מורשע ...
לכתבה המלאה >
לאחר שהוגש נגדו כתב אישום, בין השאר, בגין ניסיון שוד, הורשע הנאשם בעבירות נשוא כתב האישום ונגזרו עליו מספר עונשים ...
לכתבה המלאה >
בית המשפט המחוזי בבאר שבע גוזר דינם של זוג אשר היה מעורב בתאונת דרכים בייצוגו של עו"ד גלעד כצמן, כאשר ...
לכתבה המלאה >
משפט של נאשם בעבירות של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, התפרצות לדירה ועבירות נוספות מתנהל בעצלתיים. בית המשפט העליון מקבל ...
לכתבה המלאה >
המשטרה עצרה באשקלון נהג בחשד לנהיגה ללא רישיון והתחזות לאחר כשבתוך רכבו נמצאו סמים וסכין. תמונות - דוברות המשטרה
לכתבה המלאה >
נאשם שהואשם בגרימת תאונת דרכים בכך שפגע בהולכת רגל וגרם לה לחבלה חמורה, זוכה במהלך ניהול ההוכחות, מאחר שבוחן המשטרה ...
לכתבה המלאה >
בית המשפט השלום ברמלה נמנע מהרשעת נאשם בעבירות תעבורה ועבירה של התחזות לאדם אחר, וזאת חרף אי המלצתו של שרות ...
לכתבה המלאה >
בית המשפט השלום לתעבורה בפתח תקווה מכבד הסדר שהושג בין הצדדים בריבוי עבירות שעניינן פגיעה בהולכת רגל, ומסתפק בענישה מקלה ...
לכתבה המלאה >

עורך דין תעבורה

עורך דין לתעבורה הוא עורך דין פלילי לכל דבר, הבקיא בתחום עבירות התעבורה, ומנוסה בייצוג בפני בתי המשפט לתעבורה. מהו תחום התעבורה? מיהו עורך דין לתעבורה? מהם בתי המשפט לתעבורה? על כך, במאמר הבא

פורסם ב: 18:18 | 07.08.2017
כותב המאמר: מערכת קרימינלי
עורך דין תעבורה

בישראל, קיימת מערכת בתי משפט שהיא ייחודית ונפרדת, ובסמכותה לדון בכל עבירות התעבורה. מדובר למעשה בבית משפט השלום ה״רגיל״, ביושבו כבית משפט לענייני תעבורה. ערכאת הערעור במידה ומוגש, היא בית המשפט המחוזי.

 

עבירות תעבורה הן עבירות פליליות לכל דבר, ועל כן יש להתייחס אליהן בכובד ראש. יחד עם זאת, עבירות תעבורה נמצאות בנישה משלהן, כאשר מדובר בסוגי עבירות הקשורות לרכב ולתחבורה, ובתוך כך מדובר גם בעבירות תנועה קלות ופשוטות, וגם בעבירות חמורות ותאונות דרכים קטלניות.

 

מכיוון שמדובר ב״נישה״, ובמערכת בתי משפט ייחודית ומקבילה, חשוב מאוד להיעזר בעורך דין פלילי העוסק באופן ספציפי בדיני תעבורה, והבקיא בהתנהלותה של מערכת המשפט האמורה, כמו גם בפסיקה ובחוק, והינו בעל נסיון בתחום הנישתי הספציפי.

 

על מנת להבין לעומק את תפקידו של עורך דין לתעבורה, להלן מספר דוגמאות לעבירות תעבורה, שעל עורך הדין האמור להתמצא בהן:

 

קטגוריה ראשונה למעשה נוגעת לכל מצב שבו אדם נוהג ברכב באופן שאינו חוקי, כך שחסרים לו רשיון רכב, רשיון נהיגה או ביטוח. בעוד היעדר ביטוח או רשיון רכב עשויים להביא לסנקציה של קנס בלבד (אף שמדובר בקנס כבד לרוב), נהיגה בזמן פסילה נהג היא עבירה חמורה שעשויה להוביל לשלילת רשיון ולעתים אפילו למאסר בפועל.

 

קטגוריה נוספת היא של עבירות קלות יחסית, הנקראות עבירות ״ברירת משפט״. הכוונה היא לאותן עבירות תנועה שבגינן מקבל הנהג דו״ח עם דרישה לתשלום קנס, כאשר לנהג נתונה גם האפשרות לבחור להישפט בבית המשפט לתעבורה, על מנת לנסות ולהוכיח כי אין הוא אשם. בין העבירות הללו ניתן למצוא דוחות חנייה, עבירות מהירות מסוימות, ועבירות של אי ציות לתמרור או רמזור. תפקיד עורך הדין לתעבורה הוא כמובן לייעץ לאדם שהוטל עליו הקנס, בכל הנוגע לסיכויים והסיכונים שבהגשת הבקשה להישפט, וייצוגו בהליך.

 

קטגוריה נוספת היא של נהיגה בשכרות או נהיגה תחת השפעת סמים. מדובר בעבירות חמורות, העשויות להביא לשלילת רישיון נהיגה לתקופות ארוכות, וזאת לצד עונשים נוספים כמו קנסות ושלילה על תנאי. לעתים, ביצוע העבירות הללו עשוי להביא אף למאסר בפועל, בהתחשב בנסיבות המקרה. סוגיית הנהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים היא מורכבת, ובעלת היבטים טכניים רבים – בדיקת ינשוף, בדיקות דם או שתן ועוד. על עורך דין לתעבורה להיות בקיא גם בהיבטים המשפטיים, וגם בהיבטים הטכניים הללו, כך שלעתים טענות הנוגעות לכשלים בבדיקות האמורות, עשויות להביא לסגירת התיק.

 

לצד העבירות המצוינות לעיל, קיימות עבירות תעבורה חמורות ביותר, דוגמת סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, תאונות פגע וברח, ותאונות דרכים עם נפגעים. אלו עבירות בעלות דרגת חומרה גבוהה ביותר, הגוררות אחריהן סנקציות חמורות גם הן, של מאסר בפועל לשנים ממושכות. תפקידו של עורך הדין לתעבורה הוא לעבור על חומר הראיות, כמו גם לבחון את דרך התנהלות המשטרה על מנת לשמור על זכויותיך בהליך.

 

לסיכום:

תחום דיני התעבורה הוא נרחב, ועל אף הנטייה להמעיט בערכו אל מול דיני העונשין הכלליים, ברור כי מדובר בתחום הכולל גם עבירות קנס פשוטות יחסית, אך גם עבירות חמורות ביותר שהעונש בגינן הוא מאסר ממושך, בדומה לעבירות חמורות בחוק העונשין. מכאן החשיבות שבפניה לעורך דין פלילי הבקיא בדיני תעבורה, והמנוסה בייצוג בפני בתי המשפט לתעבורה, על מנת שייצג אותך בצורה המיטבית תוך שמירה על זכויותיך.

 אין לראות בדברים אלו ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי אישי פרטני.

פורטל קרימינלי לא משאיר תגובות גזעניות , מסיתות ומפלות
תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

עורכי דין פלילי

עו"ד ניסים לוי

משרד פלילי ותעבורה
לעמוד עו"ד

עו"ד אסף שלם

פלילי, תעבורה, מנהלי, צבאי, עבודה
לעמוד עו"ד

עו"ד משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

מדורי פורום פלילי

עורכי דין פלילי

ניסים לוי

משרד פלילי ותעבורה
לעמוד עו"ד

אסף שלם

פלילי, תעבורה, מנהלי, צבאי, עבודה
לעמוד עו"ד

משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

בנימין בן נתן

משרד עורכי דין פלילי
לעמוד עו"ד

אסף גונן

עורך דין פלילי
לעמוד עו"ד
back --> -->