24.04.2024
שאול דבח
צור קשר עם
שאול דבח

תקיפת קשישים - מבחן מוסריות החברה

בימים האחרונים, נחשפנו כולנו לתיעודים, שרק אוששו את שבמסתרי ליבנו כולנו ידענו, החלשים בחברה, במקרה הזה הקשישים שנתונים לחסדיהם של מטפלים, רופאים, אחיות, בני משפחה ורשויות המדינה - אוכלוסייה זו, הינה טרף קל והפכה לאחרונה לבשר תותחים חדשות לבקרים.
פורסם ב: 10:27 | 22.02.2017
מאת:
עו"ד שאול דבח
תקיפת קשישים - מבחן מוסריות החברה

גם התעלמות מוסדית היא התעללות בקשיש

אמנם תקיפת קשיש בפירוש המילולי של המילה, הכאתו בידי אחר, הינה המקרה הקיצון והתגלמות כל אובדן צלם אנוש ויש להוקיעה לאלתר, אך גם השפלה של קשיש באמירה או בהתעלמות, יש בהן לגרום לו לתחושת השפלה וכאב נוראי העלולה להשתוות לכאב בעקבות אלימות פיזית.

 

סבורני כי התעללות בקשיש לא מתבטאת אך ורק בהנפת יד עליו והכאתו, התעללות ו/או התעמרות בקשיש, יכולה להיות בהקטנת קצבאות המשולמות על ידי המוסד לביטוח לאומי לבני הדור השלישי עד כדי שחלקם הבלתי מבוטל מגיע לכדי חרפת רעב.

 

התעללות בקשישים יכולה לבוא לידי ביטוי בהיעדר חוקים מפלים לטובה בדמות העדפות מתקנות ויפים הדברים בכל היבטי החיים.

 

התעללות בקשישים והשפלתם קוראת בחסות החוק, מי מאיתנו לא נחשף לאותם "מבחנים" שנערכים לקשישים על ידי מוסדות המדינה, טרם מתן סיוע בדמות שעות טיפול על חשבון המדינה, קצבאות מוגדלות וכיוצא בכך.

 

אמנם, ואל לנו להצטדק, העבודה באותם מוסדות בהם נחשפה האלימות, אינה עבודה קלה. אינה עבודה ששכרה בצידה, נהפוך הוא, לעיתים מדובר באנשים שעובדים לילות כימים בעבור משכורות שניתן להגדירן משכורות רעב.


אל לנו לטעות. החלק הארי של אותם עובדים, החל בעובד הזוטר ביותר וכלה בראש הפירמידה, עושים עבודתם נאמנה מתחושה של שליחות – כמו בכל גוף ומערכת ישנם תפוחים רקובים.


יחד עם זאת, אין תירוץ ונסיבה מקלה לחוס תחתיה עת המדובר באירוע של תקיפת קשיש.

 

sahuoldabh1

עו"ד שאול דבח

אסור שהוקעת התופעה תבוא על חשבון בדיקה עניינית של הדברים

חשוב להדגיש. על כולנו כחברה וכפרט להוקיע כל אירוע של תקיפה כנגד אדם אחר, יפים הדברים שבעתיים כאשר מושא התקיפה הינם חסר ישע ובכללם הקשישים החיים בקרבנו אך יחד עם זאת, ופה אל לנו להתבלבל - אל לנו ללכת שבי אחר פרסומים באמצעי התקשורת ו/או הצהרות גופי החקירה ולחרוץ את גורלם של החשודים בשלל האירועים שנחשפו אך הימים האחרונים - עלינו לאפשר וליתן לכל חשוד את יומו בבית המשפט עם כל הרצון ל "לעשות צדק" ומהר - מחד חלק מהיותנו חברה מתוקנת הינו שמירה על חייהם וביטחונם של כלל האזרחים במדינה והענשת כל מי שעובר על החוק, אך מאידך כמובן שחלק בלתי נפרד מאותה השקפת עולם, הינו אפשרות קיומו וניהולו של ההליך הפלילי הסדור ללא משוא פנים, דעות קדומות ולחצים מחוץ ומבית.

 

ייאמר במאמר מוסגר כי במהלך שנות עיסוקי במקצוע עריכת הדין, עורך דין המתמחה בתחום הפלילי, ייצגתי רבות נאשמים בתיקי תקיפת קשישים. ייצגתי אותם נאמנה ועשיתי כל שבידי להביא לתוצאה משפטית מיטבה עימם, אך גם אנו ציבור עורכי הדין, למרות אולי מה שנוטים לחשוב עלינו, עושים עבודתנו נאמנה ואין אומר הדבר, כפי ששמעתי לא אחת ממשפחות קורבנות פשע, שאנו פחות מוסריים ו/או חלילה מצדיקים אירועי אלימות ובפרט אלימות נגד קשישים.

 

אני מאחל לכולנו שנדע לכבד את בני הגיל השלישי החיים בקרבנו לפחות כפי שאנו מבקשים להנציח את זכרם כשהם הולכים מעימנו.

 

אמרו לפניי ואני רק מעתיק... "עם שלא זוכר את עברו - אני אוסיף, מכבד את זקניו, אין לו עתיד!!!

תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

יעוץ אישי בתחום טורים אישיים

מלא פרטים ועו”ד יחזור אליך

מילון מונחים

לכל המונחים >
back --> -->