23.04.2024
קובי מרגולוב
צור קשר עם
קובי מרגולוב

יש שופטים ביפו

עו"ד קובי מרגולוב בטור דעה אישי אודות הכרעת הדין שנתקבלה היום בעניינו של אלאור אזריה
פורסם ב: 14:38 | 04.01.2017
מאת:
עו"ד קובי מרגולוב

 

אני לא מכיר את חומר הראיות בעניינו של אלאור אזריה ולא בטוח שהייתי רוצה להכיר אותו. לא נכחתי גם בדיונים בבית הדין הצבאי, על אף שכל פעם שביקרתי שם בתיקים אחרים זכיתי לפגוש את המפגינים, חלקם הזויים פחות וחלקם יותר, שהפגינו מחוץ לשערי מחנה ״הבית הירוק״ ביפו בו התנהל המשפט. אני לא גם הבעתי את דעתי עד כה בפומבי על התנהלות ההליך השיפוטי ובאשר לצוות ההגנה, אני יכול רק לציין שמהיכרותי האישית עם חלק מחברי הצוות, ניכרו ההשקעה האדירה בתיק ותעצומות הנפש הנדרשות כדי לנהל תיק שכזה.


מטרת הטור היא לא לפרשן את הכרעת הדין שטרם יבש הדיו עליה, כך ייעשו רבים אחרים וטובים ממני. כל רצוני הוא לצאת להגנתם, ונראה שיש בכך צורך לצערי, של השופטים הצבאיים, חברי ההרכב הדן בעניינו של אזריה.


מודה, אני משוחד. אני משוחד מהיותי בוגר המערכת הצבאית, הן זו של הפרקליטות והן זו של מצ״ח. אני משוחד כי אני מכיר אישית חלק מחברי ההרכב שנים רבות. אני משוחד כי ביליתי באולמם שעות אינספור בדיונים רבים, הן כתובע והן כסנגור. אני משוחד כי אני, בניגוד לחלקים נרחבים בציבור התומכים של אזריה, מכבד את בית הדין הצבאי ואת השופטים.

 

cobymargolov3


משוחד כן, תמים לא. כולנו בני אדם וגם לשופטים הצבאיים בוודאי לא זרות ההשפעות החיצוניות ורחשי הרקע שהפכו לטונים צורמים מיד לאחר תחילת החקירה והמשפט. הקולות הרמים שהשמיעו תומכי החייל באמצעות מגפון אל עבר בית הדין אכן נשמעו. קשה היה שלא לשמוע. אבל מול כל אלה ניצבת כחומה בצורה, היושרה המקצועית והמשפטית של השופטים ובקשר אליה אין לי שום ספק.


הכרעת הדין מושתתת על ראיות בלבד שהובאו בפני השופטים ועל העדויות שנשמעו. הרושם שהתירו העדים, הן מצד התביעה והן מצד ההגנה, הוא אשר התווה את הקו של הכרעת הדין המרשיעה.


הרושם שעדות אזריה הותירה בלבם של השופטים הוא שהכתיב את המלים הקשות שנכתבו לגביה. צר לי אבל זו ככל הנראה, האמת - השופטים פשוט לא האמינו לדבריו. הם לא האמינו לא בגלל שדעתם הייתה מוטה מלכתחילה, הם לא האמינו לא בגלל התבטאות כזו או אחרת של גורם צבאי בכיר, הם לא האמינו לא בגלל שהם מצביעי שמאל ולא בגלל המוצא של החייל. הם לא האמינו כי כנראה שהעדות לא הייתה אמינה בעיניהם. הם עשו את עבודתם, במקצועיות וללא משוא פנים וייתכן מאד שדווקא רצו ואף חיפשו להאמין לאזריה, אלא שהמציאות שהצטיירה בעיניהם ככל התקדם המשפט, הצביעה לכיוון שונה מגרסתו.


אני רוצה לחזק את ידי השופטים שקיטונות של טינופת טוקבקיסטית הולכים להשפך על ראשיהם בימים הקרובים, וזאת רק בגלל שעשו את עבודתם. אנחנו, הסנגורים הצבאיים, מכירים אתכם ויודעים שהכרעת הדין שנכתבה על ידכם ניצבת על אדני אמת, אמת משפטית ועובדתית כפי שהינכם רואים אותה. את הביקורת הייתם סופגים בכל מקרה, ללא קשר לתוצאה, מצד זה או אחר הציבור הישראלי המפולג.


ולבסוף, יהיו כאלה שיגידו שהייתי סובר אחרת אם הייתי מייצג את אזריה ומוחה על הרשעתו. יכול מאד להיות, אבל מחאה לגיטימית כנגד הרשעה או זיכוי לעולם לא תופנה כנגד יושרתם המקצועית והאישית של השופטים ומקומה בבית הדין הצבאי לערעורים, לשם יגיע התיק בסופו של דבר.

תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

יעוץ אישי בתחום טורים אישיים

מלא פרטים ועו”ד יחזור אליך

מילון מונחים

לכל המונחים >
back --> -->