19.04.2024
משה אלון
צור קשר עם
משה אלון

האם השחיתות השלטונית הכתה שורשים

    בתקופה האחרונה אנו נתקלים במקרים רבים בהם מועלות טענות וחשדות בגין מעשים פליליים של נבחרי ציבור שונים. המקרים הרבים והתקשורתיים, כגון המקרה של אהוד אולמרט, צבי בר, שלומי לחיאני ורבים נוספים, מטילים דופי בשירות הציבורי כולו ופוגעים באמון הציבור בו.
פורסם ב: 20:13 | 17.09.2016
מאת:
עו"ד משה אלון

 

כמובן שקיימת חשיבות רבה ואף קריטית לשמירה על המגזר הציבורי נקי מכל שיקולים זרים בתפקידו, שכן בידי נבחרי הציבור קיים כוח רב מאוד והשפעה עצומה הנוגעת לכל ההתנהלות הציבורית ואף הפרטית במדינת ישראל.


במדינה בה פושה השחיתות הציבורית, קיימת פגיעה קשה בהתנהלות הציבור בכל הליך הקשור למדינה ונוצרת חשיבה לפיה בכדי שנוכל לקבל את שמגיע לנו מאת השילטון, נצטרך לתגמל באופן אישי את אותם הנציגים שמטפלים בעניינינו, אחרת לא נקבל את השירות לו אנו ראויים.


מיותר לציין שהדבר אינו תקין וכי על נבחר הציבור הממלא את תפקידו, לבצע את תפקידו נאמנה, ולהביא בחשבון אך ורק את האינטרס הציבורי ובוודאי שלא את האינטרס האישי שלו בדבר.


פגיעה באמון הציבור במערכת השילטונית הינה פגיעה קשה ביותר, שהחברה אינה יכולה להסכים לה, מאחר והיא מערערת את כל היסודות עליהם בנויה החברה.


חשוב לציין, שהנורמות המושתות על נבחרי הציבור אינן רק נורמות פליליות, אלא נורמות מוסריות גבוהות יותר מאלו אשר אנו מצפים מאדם רגיל. לעיתים, יכולים להיות מעשים שלא מהווים עבירות פליליות, אולם בעקבותיהם מוטל בעושה המעשים דופי כזה אשר אינו מאפשר את המשך תפקידו.


יחד עם זאת ובמקביל, עלינו לוודא שנבחר הציבור יוכל לבצע את תפקידו ללא מורא, מבלי שבעלי אינטרסים יוכלו להפעיל עליו לחץ בדמות הגשת תלונה על מעשים פליליים כאלה ואחרים, אשר עד שתתברר נכונותה של התלונה, יביא הדבר לסיום תפקידו .


המקרה האחרון שעלה לכותרות הינו המקרה של ראשת העיר נתניה הגב' מרים פיירברג אשר נחשדת שקידמה את מטרותיה הפרטיות במסגרת מילוי תפקידה וקיבלה שוחד בהיקף של מיליוני שקלים, וזאת בתמורה לקידום פרויקטים של הקבלנים נותני השוחד.


הגב' פיירברג הינה ראשת עיר ותיקה מאוד, המכהנת בתפקידה מזה כ-18 שנים. כרגע, החקירה נמצאת בראשיתה וכלל לא ברור אם בכלל תוביל לממצאים המצדיקים הגשת כתב אישום כנגדה. ככל ואכן החשדות אכן נכונים, אין ספק כי המדובר במקרים חמורים ביותר, אשר פוגעים אנושות באמון הציבור במערכת השילטונית.

 

תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

יעוץ אישי בתחום טורים אישיים

מלא פרטים ועו”ד יחזור אליך

מילון מונחים

לכל המונחים >
back --> -->