19.04.2024

פלילי כללי

ג׳ני חבשי
צור קשר עם
ג׳ני חבשי

הכתבות הנצפות באתר

בית משפט השלום לתעבורה בחדרה גוזר 2 חודשי מאסר בעבודות שירות ופסילה לתקופה של 7 חודשים על נאשם שפגע בהולכת ...
לכתבה המלאה >
בית המשפט העליון דוחה על הסף בקשת רשות ערר של נאשם בעבירות תעבורה חמורות, וקובע כי על אף שבעבירות תעבורה ...
לכתבה המלאה >
בית המשפט העליון דוחה את בקשת הנאשם לרשות ערעור ב״גלגול שלישי״ לעניין הרשעתו בעבירת תעבורה וגובה הקנס שהוטל עליו, ושולל ...
לכתבה המלאה >
בית המשפט העליון דחה בקשת רשות ערעור של נאשם על החלטתו המחוזי של המחוזי לקבל באופן חלקי את עמדתה של ...
לכתבה המלאה >
במסגרת פעילות אכיפתית, שוטרי משטרת ישראל נדהמו לגלות מאחורי ההגה צעיר שנוהג בפסילה על אף שבעוד יומיים אמור לרצות עונש ...
לכתבה המלאה >

כל מה שרציתם לדעת על עורך דין תעבורה

הגידול המשמעותי בכמות כלי הרכב הנעים בכבישי הארץ גורמת לריבוי תאונות דרכים וביצוע עבירות תנועה. לכן חשוב לדעת, לאן פונים במקרה צורך, כאשר הינך חשוד בביצוע עבירת תנועה או אם נפגעת כתוצאה מעבירת תנועה. כל מה שרציתם לדעת על עורך דין תעבורה, במאמר הבא.

פורסם ב: 12:26 | 11.07.2019
כותב המאמר: עו"ד ג'ני חבשי
כל מה שרציתם לדעת על עורך דין תעבורה

במהלך השנים חל גידול משמעותי בכמות כלי הרכב הנעים בכבישי ישראל. למרבה הצער, עניין זה בצירוף עם תרבות נהיגה קלוקלת מביאים לריבוי תאונות דרכים ועבירות תנועה. בשל מציאות זו, חשוב לדעת מיהו עורך דין המתמחה בדיני תעבורה? למעשה, מדובר על עורך דין פלילי לכל דבר ועניין, בעלת בקיאות בכל תחום עבירות התעבורה ובייצוג בפני בתי המשפט המיוחדים לתעבורה. 

 

תפקיד אחד, שני כובעים:

עורך דין תעבורה, מתוקף תפקידו ומומחיותו, יכול לשמש שני תפקידים. מחד גיסא, הוא עשוי להידרש להגן על נאשם בעבירה תעבורה. מאידך גיסא, אותו עורך דין עשוי להידרש לייצג את הנפגע. יצוין, כי ישנם עורכי דין לתעבורה המייחדים לעצמם עיסוק אחד בלבד – ייצוג הנאשם או ייצוג הנפגע. כמו כן, במשרדי עורכי דין מסוימים נוהגים להעסיק עורך דין לכל תחום מומחיות ספציפי.

 

תחומי המומחיות של עורך דין תעבורה:

על מנת להבין עמוקות את תפקידו על עורך דין תעבורה, נביא כמה דוגמאות לעבירות תעבורה שעורך דין תעבורה ידע להתמצא בהן.

 

נהיגה ברכב באופן לא חוקי – למעשה, מדובר על מצבים בהם אדם נוהג ברכב ללא רישיון רכב, רישיון נהיגה או פוליסת ביטוח חובה. אמנם עבירות של נהיגה ללא ביטוח חובה או רישיון רכב עלולים להביא לעונש של קנס, נהיגה בזמן פסילה נחשבת לעבירה חמורה העלולה להביא לשלילת רישיון ואף לעונש מאסר בפועל.

 

עבירות "ברירת משפט" הם נחשבות לעבירות קלות יחסית. אלו אותם עבירות תנועה, שהנהג שעובר אותן, בדרך כלל יקבל דו"ח עם דרישת תשלום קנס ולצד זה, לנהג תהיה גם האפשרות להישפט בבית משפט לתעבורה כדי להוכיח את חפותו. דוגמא לעבירות מסוג זה: אי ציות לתמרור או רמזור, דוחות חנייה וכד'. עורך דין לתעבורה מיומן יוכל לייעץ לנהג מה הדרך הטובה ביותר עבורו, הוא ישקול את הסיכון מול הסיכוי בניהול העניין בפני בית המשפט וכן, הוא ייצג את אותו נהג במסגרת ההליך.

 

נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים מדובר על עבירות חמורות שתוצאתן תהיינה לרוב, שלילת רישיון למשך תקופה ארוכה, קנסות ושלילה על תנאי. ביצוע עבירות אלו עלולות להביא את הנהג לריצוי עונש מאסר בפועל, תלוי בנסיבות המקרה. נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול היא עבירה מורכבת, שיש בה הרבה עניינים טכניים, שעורך דין לתעבורה ידע כיצד "לפרק ולנתח", למשל: ביצוע בדיקת ינשוף, בדיקות שתן או בדיקות דם. עורך דין תעבורה מיומן, יש לו הידע להתמודד עם אותם עניינים טכניים וכן, עם המשמעות המשפטית שלהם. למשל, עורך הדין יוכל להצביע על כשלים בביצוע הבדיקות שייתכן והם יביאו בסופו של דבר לסגירת התיק.

 

לצד כל העבירות שמנינו לעיל, ישנן עבירות חמורות ביותר כמו תאונת פגע וברח, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה ציבורית, פגיעה באדם עקב תאונת דרכים וכד'. דרגת החומרה הגבוהה של אותן עבירות, עלולות להביא להשתת סנקציות חמורות על הנאשם בהן, ביניהן עונשי מאסר ממושכים. תפקידו על עורך הדין הוא לעבור על כל הראיות המצויות בתיק, לבחון אותן ואת דרך התנהלות השוטרים בזירה ובתחנת המשטרה, תוך הגנה ושמירה על הזכויות המגיעות לנאשם או לחשוד.

 

לסיכום:

דיני התעבורה הוא תחום נרחב. על אף שישנה נטייה מסוימת להמעיט בערכו של תחום זה ברור כי ספקטרום הסנקציות בתחום יכול לנוע מהקלות ביותר (קנס) ועד לחמורות ביותר (מאסר בפועל). לכן, אין לקחת בקלות ראש את עניין הפנייה לעורך דין המתמחה בדיני תעבורה.

 

עורך דין מיומן ומנוסה בתחום יוכל לתת את הייצוג הטוב ביותר מול בתי המשפט לתעבורה וגורמי האכיפה, תוך שמירה מיטבית על זכויותך.

 

אין לראות בדברים אלו ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי אישי פרטני ובכל מקרה מומלץ להתייעץ בנושא עם עורך דין פלילי המתמחה בדיני תעבורה

פורטל קרימינלי לא משאיר תגובות גזעניות , מסיתות ומפלות
תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

עורכי דין פלילי

עו"ד משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

עו"ד אסף שלם

פלילי, תעבורה, מנהלי, צבאי, עבודה
לעמוד עו"ד

עו"ד ניסים לוי

משרד פלילי ותעבורה
לעמוד עו"ד

יעוץ אישי בתחום עבירות תעבורה

מלא פרטים ועו”ד יחזור אליך

מדורי פורום פלילי

עורכי דין פלילי

אסף גונן

עורך דין פלילי
לעמוד עו"ד

ניסים לוי

משרד פלילי ותעבורה
לעמוד עו"ד

בנימין בן נתן

משרד עורכי דין פלילי
לעמוד עו"ד

משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

אסף שלם

פלילי, תעבורה, מנהלי, צבאי, עבודה
לעמוד עו"ד
back --> -->