26.04.2024

פלילי כללי

נאוה זרנגר
צור קשר עם
נאוה זרנגר

הכתבות הנצפות באתר

היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433 עצרה, בתום חקירה סמויה, 7 חשודים שהפעילו אמרי הימורים בלתי חוקיים ברשת האינטרנט. ...
לכתבה המלאה >
כוחות משטרה מתחנת כפר סבר איתרו בעיר דירות מסתור ששימשו לניהול משחקי הימורים אסורים ולסחר בסמים. תמונות – דוברות המשטרה ...
לכתבה המלאה >
משטרת ישראל הפעילה סוכנים סמויים קטינים שחשפו בתי עסק אשר מכרו כרטיסי הגרלה והימורים לקטינים. במהלך הפעילות הקטינים ביצעו עשר ...
לכתבה המלאה >
בית משפט השלום ברחובות השית 6 חודשים של עבודות שירות על נאשם בהחזקת מקום להימורים או הגרלות לאחר שבדירתו של ...
לכתבה המלאה >
אמש (5.8) בשעות הלילה פשטו בלשי המשטרה ביחד עם כוחות יס"מ על עסק בעיר אשדוד, במסגרת הפשיטה אותרו מכונות מזל, ...
לכתבה המלאה >
חקירה משותפת של משטרת ישראל ורשות המיסים נגד עבירות ההימורים הלא חוקיים הביאה למעצרו של חשוד שניהל הימורים לא חוקיים ...
לכתבה המלאה >
משטרת ישראל חשפה אמש שני בתי הימורים בעיר נשר שהיו במסווה של חנויות תמימות. תמונות – דוברות המשטרה
לכתבה המלאה >
משטרת ישראל חשפה אמש בעיר כרמיאל עסק שימש להימורים בלתי חוקיים.תמונות - דוברות המשטרה
לכתבה המלאה >
משטרת ישראל פשטה על דירה במבשרת ציון בה התקיימו הימורים בלתי חוקיים - עשרות אלפי שקלים וציוד נתפסו והחשוד בניהול ...
לכתבה המלאה >

הימורים באינטרנט

היום כבר אין צורך לצאת לחופשה בשביל להמר, בעידן הווירטואלי בו הכל נגיש בלחיצת כפתור ניתן גם להמר מהאינטרנט ולהרגיש בקזינו. בישראל, בדומה לכל מדינות העולם נוצרה תופעה נרחבת של הימורים באמצעות אתרי אינטרנט ייעודיים במסגרתם ניתן להמר הימורי ספורט, לשחק פוקר או סתם להמר בכל דרך אפשרית אחרת. במאמר הקרוב נסקור את ההיבטים המשפטיים של תופעת ההימורים באינטרנט

פורסם ב: 11:57 | 08.08.2018
כותב המאמר: עו"ד נאוה זרנגר
הימורים באינטרנט

הימורים באינטרנט הם למעשה אותם ההימורים שכולנו מכירים מהעולם האמיתי כמו: משחקי קלפים, הימורים על תוצאות של מרוצי סוסים, משחקי רולטה ומכונות מזל וכמובן הימורים על תוצאות של משחקי ספורט. ההבדל נעוץ בכך שמאחורי כל סוג של הימור ישנה תוכנת מחשב הפועלת מתוך שרת המחובר לרשת האינטרנט. כיום ניתן למצוא בקלות מגוון רחב של אתרים המציעים סוגי שונים של הימורים, אתרים אלו, לרוב מופעלים מתוך שרתים הממוקמים בחו"ל והם פועלים בשפה האנגלית.


מדוע אוסרים בחוק על הימורים?

ההצדקה לאיסור על ארגון ועריכת משחקים אסורים, הגרלות והימורים נובעת מהחשש מההתמכרות של המהמרים, והנזקים הקשים שנגרמים למהמר ולסביבתו כתוצאה מההתמכרות. במקרים רבים המהרים צוברים חובות הימורים כה כבדים, עד שהמוצא היחידי שהם מוצאים להחזרת החובות הוא ביצוע עבירות של גניבה, מרמה או עבירות קשות אחרות. אחת מהדוגמאות הבולטות לכך היא פרשת הבנק למסחר, שם חובות ההימורים של עופר מקסימוב הובילו את אחותו, אתי אלון, לסייע לו להשיבם באמצעות גניבה של כרבע מיליארד שקלים מהבנק למסחר עד אשר הבנק קרס.


כיצד מתייחס החוק בישראל להימורים באינטרנט?

החוק בישראל מפריד בין הימורים "חוקיים" כמו הגרלות הלוטו ומפעל הפיס אשר פועלים ברישיון בישראל, לבין הימורים מקוונים אשר פועלים לרוב ללא אישור מרשויות החוק ועל כן מוגדרים כלא חוקיים.


חוק העונשין, תשל"ז-1977 מגדיר משחק אסור כמשחק בו אדם יכול לזכות בסכום כסף מוגדר או בטובות הנאה אחרות, כאשר תוצאות המשחק תלויות במזל ולא ביכולת או הבנה מקצועית כלשהי. הגרלה נחשבת לכל הליך בו ניתן לזכות בכסף או בטובות הנאה אחרות, כאשר תוצאותיו של ההליך תלויות במזל ולא ביכולת מקצועית או בהבנה בנושא מוגדר. על פי החוק מקום משחקים אסור הוא מקום בו נערכים הגרלות או משחקים אסורים המוגדרים בחוק, בין אם הם פתוחים לכל הציבור או שהם סגורים לקבוצה מסוימת.


כיום בישראל, החוק אוסר במפורש הן על הפעלת אתרי הימורים והן על הימורים באמצעות אתרי האינטרנט. חוק העונשין, אוסר על כל הימור שנעשה על שרת הממוקם בארץ וסעיף 226 לחוק קובע כי מי שמהמר דינו עד שנת מאסר אחת. סעיף 225 קובעי כי מי שמפעיל או מארגן פעילות מסוג זה דינו עד 3 שנות מאסר.


יחסו של בית המשפט לתופעה

מעבר לאיסור הברור והמוחלט להמר באתר אשר השרת שלו מופעל מהארץ מוכרת גם פסיקה אשר אוסרת על מהמר ישראלי להמר גם על שרת שממוקם בחו"ל. בפס"ד קרלטון נקבע כי אין חשיבות למיקום השרתים מהם פועל אתר ההימורים, אלא לשאלה האם הוא מאפשר לשחקנים ישראלים לשחק במשחקים אסורים. כלומר על פי פס"ד זה הגורם המשפיע על השאלה האם התבצעה עבירה פלילית היא לא מיקומו של השרת אלא מיקומו של הגולש המהמר. יחד עם זאת בפס"ד אחר נקבע כי כל עוד השרת אשר מפעיל את האתר אשר מספק את המשחקים האסורים או ההגרלות יושב בחו"ל, הרי שלא מדובר בעבירה פלילית.


המסקנה היא שהמצב המשפטי כיום סבוך, לא חד משמעי וישנן הלכות סותרות בנושא ועל כן לא ניתן לחלץ איזושהי הלכה ברורה בנושא היכולה לעשות סדר בכל הקשור להימורים באינטרנט. עם זאת אלו שנמצאים על הכוונת של רשויות האכיפה הם מפעילי האתרים ובייחוד כאלה שמשתמשים בשרתים הממוקמים בישראל ולא המהרים עצמם.

 

לסיכום

תופעת ההימורים באינטרנט הינה תופעה נפוצה במחוזותינו, וישנם ישראלים רבים אשר בוחרים להמר ברשת חרף המצב המשפטי הלא ברור. בעוד שהחוק אוסר במפורש להמר באתרים שמפעילים שרת בישראל, לא ברור עדיין האם מותר להמר באתרים המחזיקים שרתים בחו"ל במדינות בהן ההימורים נחשבים לחוקיים. כל עוד המצב המשפטי אינו ברור סימן שאלה גדול מרחף מעל הסוגייה של הימורים באינטרנט. במידה ואדם מסתבך עם רשויות אכיפת החוק בעניין עליו לפנות לעורך דין פלילי אשר מומחה בנושא.

 

אין לראות בדברים אלו ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי אישי פרטני.

פורטל קרימינלי לא משאיר תגובות גזעניות , מסיתות ומפלות
תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

עורכי דין פלילי

עו"ד אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

יעוץ אישי בתחום פלילי כללי

מלא פרטים ועו”ד יחזור אליך

מדורי פורום פלילי

עורכי דין פלילי

אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

סיוון חיימוב

התמחות במשפט פלילי
לעמוד עו"ד

בנימין בן נתן

משרד עורכי דין פלילי
לעמוד עו"ד

אסף גונן

עורך דין פלילי
לעמוד עו"ד
back --> -->