27.04.2024

רכוש

אבי אלפסי
צור קשר עם
אבי אלפסי

הכתבות הנצפות באתר

בית המשפט השלום ברחובות מזכה נאשם מעבירה של קבלת רכב גנוב, וזאת משום שלא הוכח היסוד הנפשי למודעות הנאשם שהרכב ...
לכתבה המלאה >
המשטרה עצרה 5 חשודים אשר לכאורה פעלו בצוותא במטרה לגנוב רכב אחד. לאחר מתן שתי הארכות מעצר על ידי בית ...
לכתבה המלאה >
משטרת ישראל הגישה בסוף החודש שעבר כתב אישום כנגד תושב בני עי"ש בן 34 בחשד שביחד עם אחרים, פרץ לבית ...
לכתבה המלאה >
 בית המשפט השלום בראשון לציון משחרר שני נאשמים בעבירות גניבת רכב ועבירות נלוות, וזאת ללא שנדרש לתסקיר מעצר מאת שרות ...
לכתבה המלאה >
אדם, אשר החליט מיוזמתו להתוודות על שלוש עבירות חמורות של שוד, נשלח להליך שיקומי ארוך מאוד, כשבסופו הוחלט על ידי ...
לכתבה המלאה >
לאחר בחינת  טענות משפטיות שהועלו על ידי ההגנה, השופט שמואל מלמד מקבל את עמדתה של עו"ד יפעת כץ ומורה על ...
לכתבה המלאה >
חוליית פורצים נתפסה "על חם" במהלך פעילות ממוקדת של משטרת ישראל כנגד התפרצויות וגניבות מבתים וכלי רכב, הוארך מעצרם של ...
לכתבה המלאה >
כתב אישום בגין עבירה של קשירת קשר לביצוע עוון ועבירה של ניסיון לקבלת דבר במרמה, הוגש נגד אדם בן 48 ...
לכתבה המלאה >
ביהמ"ש השלום בראשון לציון גזר עונש מקל במיוחד על צעיר תושב ישראל, אשר הופנו כלפיו במקור שבעה אישומים של קשירת ...
לכתבה המלאה >

הפרת סימני מסחר - כיצד להתגונן

סימן מסחר הינו סמל או רצף אותיות או ספרות או דמויות או שילוב של אלה, המשמש את היצרנים כדי לסמן את מוצריהם. הפרה של סימני מסחר הינה, באופן כללי, שימוש לא מורשה בסימן מסחרי של מוצר. ההפרה יכולה להיות בסימון סימן המסחר, יבוא או מכירה של מוצרים הנושאים סימן מסחר ואף החזקה לשם מסחר של מוצרים כאלו. הפרה כזו הינה פגיעה בקניין הרוחני ובאינטרס הכלכלי של בעליו של הסימן המסחרי ובנוסף היא יוצרת הטעייה של ציבור הצרכנים. החוק קבע כי הפרה כאמור מהווה עבירה פלילית בהתאם להוראות של פקודת סימני מסחר(סעיף 60) והיא מהווה גם עוולה אזרחית העלולה לחייב את מבצע ההפרה בפיצויים ובצו מניעה כנגד המשך ההפרה.

פורסם ב: 12:00 | 22.08.2016
כותב המאמר: עו"ד אבי אלפסי
הפרת סימני מסחר - כיצד להתגונן

סימן מסחר ניתן לרישום בפנקס סימני המסחר המנוהל על ידי רשות הפטנטים שבמשרד המשפטים. ניתן לעיין במאגר סימני המסחר והוא נגיש גם באמצעות אתר האינטרנט של רשות הפטנטים. רישום סימן המסחר מעניק לבעליו זכות שימוש בלעדית בסימן לגבי מוצרים או שירותים שבגינם הוא נרשם וכך מאפשר לו לבנות לעצמו מוניטין ולקדם את האינטרס הכלכלי שלו.

ההפרות הנפוצות ביותר של סימני מסחר בישראל הן של מוצרים (מכונים בחוק "טובין"), כמו: פרטי לבוש והנעלה, תרופות, תיקים, בשמים וכיו"ב. רשויות האכיפה בישראל עושות מאמצים רבים ללחימה בהפרות סימני מסחר מתוך מגמה להגן על בעלי הזכויות בסימני המסחר ולשנות את השם הרע שיצא לישראל בקרב הקהילה הבינלאומית בעניין זה. הדבר מוצא את ביטויו בכך, שלמרות שעבירות על פקודת סימני מסחר אינן נחשבות לחמורות בספר החוקים ואינן מהוות פשע, הפרקליטות ולא התביעה המשטרתית היא שמטפלת באישומים בעבירות לפי פקודת סימני מסחר.

עם זאת, מסיבות שאין זה המקום לפרטן, דומה כי הטיפול של רשויות האכיפה בנושא זה עדיין לא יעיל, לוקה בחסר, ולא מקצועי דיו. לפיכך יתכנו מקרים בהם מוגש כתב אישום בגין הפרת סימני מסחר, כאשר אין מקום לכך, בין משום שהמעשה לא מהווה הפרה ובין משום שאין ראיות מספיקות להוכחת האשמה. בעניין זה יש להעיר כי בתחום זה פקודת סימני מסחר מכילה הוראות רבות שיש לבדוק אותן, חלק מן ההוראות נתונות לפרשנות וקיימת פסיקה עניפה של בתי המשפט בעניין זה.

לפיכך. אם זומנת לחקירה, או חלילה נעצרת, בגין חשד לעבירה של הפרת סימני מסחר, רצוי לא למסור גירסה טרם התייעצות – המהווה זכות בחוק - עם עורך-דין פלילי הבקיא בתחום. אם הוגש נגדך כתב אישום – אל תתפתה לעסקת טיעון המוצעת על ידי התובע ואף לא בהמלצת שופט. יצוג על ידי עורך דין המתמחה בתחום עשוי להוביל לזיכוי או לסגירת התיק בהסדר מותנה במקרים המתאימים.

להלן יובאו מספר דוגמאות להתגוננות. אין כאן כוונה לעשות רשימה סדורה של טענות וטקטיקות הגנה בתחום ובכך לחשוף ידע מקצועי לצד שכנגד – היחידה החוקרת והתביעה.

סימן מסחר – מה טיבו?

לפני מספר שנים הוגש כתב אישום בבית משפט השלום בגין החזקה של אלפי כדורי ויאגרה מזויפים ויחסו לנאשם עבירה של הפרת סימן מסחר ועבירה של מכירת תרופה ברשלנות שיש בה לסכן אדם (לפי סעיף 338 לחוק העונשין). עו"ד אבי אלפסי העלה טענה מקדמית פשוטה, שנעלמה מהתביעה, לפיה בזמנו לא היה בידי התביעה נסח לפיו הסימן המסחרי של ויאגרה רשום בפנקס סימני המסחר. לפי החוק עבירה של הפרת סימני מסחר קיימת רק לגבי סימן מסחר רשום! לגבי העבירה הנוספת נטען כי אם התביעה טוענת כי התרופה מזויפת, אזי היא אינה מהווה תרופה. בזכות הטענות הללו, כתב האישום תוקן בצורה משמעותית והעונש שנגזר עמד על חודשיים עבודות שרות.

ידיעה או חשד על כך שמדובר בסימן מסחר

בבית משפט השלום ברמלה הוגש כתב אישום המייחס לנאשם החזקה של צעיפים הנושאים את הסימן המסחרי של חברת "לואי ויטון" וארנקים הנושאים את הסימן המסחרי של חברת "בילבונג". עורך דין אבי אלפסי ניהל הוכחות מטעם הנאשם. בסוף המשפט ולאחר מלחמה ארוכה בית המשפט קיבל הטענה כי הנטל להוכיח שנוצר אצל נאשם חשד בדבר קיומו של סימן המסחר מוטל על התביעה והתביעה לא הוכיחה שנוצר אצל הנאשם חשד כזה. לפיכך קבע בית המשפט כי יש לזכות את הנאשם מהעבירה המיוחסת לו בנוגע לצעיפים אך הרשיעו בנוגע לארנקים. למרות ההרשעה החלקית ובעקבות קבלת טענת עו"ד אבי אלפסי על התנהלות פסולה של הפרקליטות בעניין מסויים במהלך המשפט, בית המשפט הסתפק בעונש קל של מאסר על תנאי וקנס נמוך. הפרקליטות ערערה לבית המשפט המחוזי על הזיכוי בטענה כי בית משפט השלום שגה כשקבע שלא הוכחו כל יסודות העבירה, שכן ניתן להסיק מהראיות שהנאשם 'עצם עיניו' מפני האפשרות שהחזיק בצעיפים מפרים של סימני מסחר, במיוחד כאשר נחקר בעבר על החזקת פריטים מפרי סימני מסחר בתיק אחר שנסגר. בית המשפט המחוזי דחה את הערעור, קיבל את טענות הסנגור, קבע כי "אין מקום לומר כי די בכך שהנאשם ידע על קיומו של סימן מסחר אחד, על מנת לקבוע כי חשד הוא בהכרח בקיומו של סימן מסחר אחר" וכן קבע שהמדינה לא הצליחה להפריך את הטענה לפיה הנאשם אינו מכיר כלל את המותג "לואי ויטון" ולכן לא ידע כי מדובר בסימן מסחר.

אם אכן בוצעה עבירה של הפרת סימני מסחר- האם אין מנוס מהגשת כתב אישום?

בבית משפט השלום בנתניה הוגש כתב אישום בגין החזקה ומכירה בחנות נעליים של נעליים הנושאות סימן מסחר של "לואי ויטון". עו"ד אבי אלפסי פנה לפרקליטות מטעם הנאשם והגיע עמם להסכמה, לנוכח העדר עבר פלילי ותשלום פיצוי שנעשה עוד בהליך אזרחי, לבטל כתב האישום ולסגור התיק בהסדר מותנה. הסדר זה חסך מהנאשם ניהול הליך פלילי ורישום פלילי.

סוף דבר: אם זומנת לחקירה, או חלילה נעצרת, בגין חשד לעבירה של הפרת סימני מסחר, או אם הוגש נגדך כתב אישום בנושא זה – אל תמסור גירסה בחקירה ואל תתפתה לעסקת טיעון בטרם קיבלת ייעוץ מעורך דין פלילי המתמחה בתחום עבירות סימני מסחר.

 

פורטל קרימינלי לא משאיר תגובות גזעניות , מסיתות ומפלות
תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

עורכי דין פלילי

עו"ד אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

עו"ד אמיר נבון

פלילי , פשיעה חמורה
לעמוד עו"ד

עו"ד שי גבאי

מומחה במשפט פלילי
לעמוד עו"ד

עו"ד אסף שלם

פלילי, תעבורה, מנהלי, צבאי, עבודה
לעמוד עו"ד

עו"ד סנדי ליפשיץ

מתמחה בעבירות אלימות, רכוש, סמים, קטינים
לעמוד עו"ד

עו"ד משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

עו"ד אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד

עו"ד ניסים לוי

משרד פלילי ותעבורה
לעמוד עו"ד

עו"ד טל גלאון

מומחה למשפט הפלילי על כל רבדיו
לעמוד עו"ד

יעוץ אישי בתחום עבירות רכוש

מלא פרטים ועו”ד יחזור אליך

מדורי פורום פלילי

עורכי דין פלילי

אסף שלם

פלילי, תעבורה, מנהלי, צבאי, עבודה
לעמוד עו"ד

שי גבאי

מומחה במשפט פלילי
לעמוד עו"ד

בנימין בן נתן

משרד עורכי דין פלילי
לעמוד עו"ד

משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

סנדי ליפשיץ

מתמחה בעבירות אלימות, רכוש, סמים, קטינים
לעמוד עו"ד

אסף גונן

עורך דין פלילי
לעמוד עו"ד

אמיר נבון

פלילי , פשיעה חמורה
לעמוד עו"ד

סיוון חיימוב

התמחות במשפט פלילי
לעמוד עו"ד

ניסים לוי

משרד פלילי ותעבורה
לעמוד עו"ד

טל גלאון

מומחה למשפט הפלילי על כל רבדיו
לעמוד עו"ד

אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד

נאוה זרנגר

עורכת דין פלילי
לעמוד עו"ד

אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד
back --> -->