16.04.2024

עבירות מין

הכתבות הנצפות באתר

השופט מנחם מזרחי מבית המשפט השלום ברחובות זיכה נאשם מחמת הספק מעבירות של ניסיון למעשה מגונה באדם שטרם מלאו לו ...
לכתבה המלאה >
נאשם שהורשע בעבירת אינוס ובעבירות מין ואלימות נוספות, והושתו עליו 16 שנות מאסר בפועל, ערער על הכרעת הדין ועל גזר ...
לכתבה המלאה >
בית המשפט העליון דחה את בקשת רשות הערר של רב הישיבה שובו בנים, שערר על החלטת מעצרו עד לתום ההליכים, ...
לכתבה המלאה >
הרכב בית המשפט העליון דוחה, פה אחד, ערעור על חומרת עונש המאסר שהוטל על נאשם שביצע עבירות מין בבתו הקטינה ...
לכתבה המלאה >
בית משפט השלום בראשון לציון מורה על שחרורו של נאשם אשר ניהל מערכת יחסיים מינית עם קטין מתחת לגיל 16 ...
לכתבה המלאה >
בית המשפט העליון מקבל חלקית ערעור על הכרעת דין וגזר דין שהוגש בגין הרשעה במחוזי לאחר ניהול הוכחות בעבירות מין ...
לכתבה המלאה >
העליון מחמיר באופן חריג בעונשו של נאשם שהורשע בשורה ארוכה של עבירות מין כלפי אחותו במשך תשע שנים
לכתבה המלאה >
בית המשפט העליון מקבל ערר המדינה על החלטת בית המשפט המחוזי לשחרר נאשם, שמואשם בעבירות אינוס חמורות בקטינה שטרם מלאו ...
לכתבה המלאה >
הרכב בית משפט המחוזי מקבל ערעור על חומרת עונש, בדרך של הפחתת 3 חודשים מעבודות השרות אשר הוטלו על נאשם, ...
לכתבה המלאה >

הזנות בישראל - בעד ונגד

הזנות בישראל היא תופעה מוכרת ונפוצה במקומות רבים בישראל, מעבר לפגיעה הקשה בנשים עצמן, מדובר ברוב המקרים גם בכר פורה להתפתחות של תשתית עבריינית אשר מהווה בסיס לצמיחתם וגדילתם של ארגוני הפשע ובאופן עקיף לעלייה בהיקף פשיעת הרחוב אשר כוללת ברובה עבירות של אלימות סמים ורכוש. במאמר זה נפרט אודות התופעה בישראל ואת הדרכים המוצעות לטיפול בה

פורסם ב: 18:43 | 28.12.2017
כותב המאמר: מערכת קרימינלי
 הזנות בישראל - בעד ונגד

בישראל, עבירות הקשורות לזנות נחשבות לחמורות במיוחד, המחוקק ומערכת המשפט פועלים למיגור התופעה באופן תדיר. בניגוד לדעה הרווחת בקרב הציבור העיסוק בזנות אינו מהווה עבירה פלילית כשלעצמו והחוק אינו אוסר על נשים או גברים לעסוק בזנות, הסיבה לכך נעוצה במצב הקשה שנקלעו אליו אלה אשר מצאו עצמם עוסקים בזנות. המדינה אינה מעוניינת להוסיף עוד למצבם הקשה גם ככה ולהכתימם בכתם של ההרשעה הפלילית, אלא לשקמם כדי שיוכלו לנטוש את עולם הזנות מיוזמתם ולהפוך לאנשים נורמטיביים התורמים למדינה ועוסקים בעבודה שאינה דורשת מהם למכור את גופם. כיום אין נתונים ברורים לגבי כמות המעורבים בזנות בישראל.


חוק העונשין, התשל"ז-1977 מגדיר מעשה זנות כמעשה של שימוש בגוף האישה בתשלום לשם סיפוק היצר המיני, בכל דרך שהיא ובלבד שנעשה מגע עם גוף האישה. קרי, מעשה מיני אשר ניתן תמורת כסף. כפי שראינו הזנות אינה מהווה עבירה פלילית כשלעצמה אולם, מעשים המובילים אישה לעסוק בזנות ועבירות הנלוות לתופעה כמו הפעלת מכון ליווי ופרסום זנות בעיתונים מהווים עבירה על החוק. כמו כן, סעיף 203 ג לחוק העונשין קובע כי "המקבל שירות של מעשה זנות של קטין, דינו מאסר 3 שנים" כלומר החוק אוסר על שימוש בשירותי זנות של קטינים ומטיל ענישה של עד 3 שנות מאסר על העוברים עבירה זו. חוק העונשין מטיל אחריות פלילית על סרסרות למעשי זנות, הבאת אדם לידי מעשה זנות או לידי עיסוק בזנות, ניצול קטינים לזנות, גרימה לעזיבת המדינה לשם זנות או עבדות, החזקתו של מקום לשם זנות או השכרתו לשם כך וכן סחר בבני אדם לשם עיסוק בזנות.

 

על הצעת חוק הפללת צרכני הזנות

לפני זמן קצר הועלתה בכנסת הצעת חוק שהיא פרי יוזמתן של חברות הכנסת זהבה גלאון ושולי מועלם רפאלי להפללתם של לקוחות הזנות, הצעת חוק אשר מבקשת להשית עונשי מאסר בפועל על לקוחות של זנות. ההצעה אושרה על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה ועברה בקריאה טרומית.


ההצעה למעשה מבקשת להתמודד עם תופעת הזנות על ידי הפללתו של הצרכן באמצעות קביעת עונש מאסר מקסימלי של 6 חודשים, תוך אפשרות של הטלת תשלום פיצויים לזונה על ידי הלקוח ותוך הפנייה להדרכה מונעת כחלופה להליך הפלילי. לצד ארגוני הנשים והארגונים הפמיניסטיים השונים אשר תומכים במהלך וסבורים שמדובר בדרך הטובה ביותר למיגור תופעת הזנות ושיקום חייהם של נשים רבות אשר מזלם לא שפר עליהם, ישנם רבים אשר סבורים כי מדובר בחוק דרקוני, סבוך ומיותר שעשוי אף לפגוע בנשים העוסקות בזנות באופן עקיף. לדידם מדובר בהליך שעלול לשאוב לתוך ההליך הפלילי אלפי אזרחים נורמטיביים חדשים. אלו אשר מבקרים את הצעת החוק טוענים שהמצב אינו שחור ולבן, הזנות היא מגוונת וכי יש קשת רחבה של אנשים העוסקים בזנות ולא כל הנשים הן כאלה אשר נכפה עליהם לעסוק בזנות ולחלקן הזכות מתוקף העובדה שאנו חיים במדינה ליברלית לבחור את העיסוק שלהן. כמו כן מיגור תופעת הזנות אשר הוא מנת חלקם של רבים מבעלי המום, הנכים, הפליטים והעובדים זרים עלול להוביל להתגברותן של מקרי האונס בשל הצורך של אותם אנשים משולי החברה להגיע לפורקן מיני בדרך כלשהי.

 

על מיסוד הזנות

בד בבד עם הדיבורים על הצעת החוק החדשה שנועדה להפליל את צרכני הזנות ישנן הצעות שמגיעות דווקא מהכיוון ההפוך ומבקשת למסד את תופעת הזנות ולהפוך אותה לחוקית באופן מלא כדי לשלול ממנה את האלמנטים העבריינים לצמיתות ולחבל בין בקשר שבין התופעה לעולם התחתון. בנוסף, מיסוד הזנות כפי שנעשה במדינות רבות בעולם בהצלחה, יוביל לשיפור תנאי העבודה של הנשים, כך שאלו יזכו לתנאים סוציאליים ויעברו בדיקות רפואיות לעיתים תכופות, דבר אשר מעבר לפגיעה בעולם הפשע ישקם את חייהם של הנשים העוסקות בזנות ויהפוך אותן לנשים נורמטיביות. מנגד, המתנגדים לתופעה טוענים שיש כאן ניסיון חריג להכשיר את השרץ ולמסד תופעה שהיא פסולה מטבעה ומנצלת נשים גם אם אלה אינן מודעות לאותו ניצול שהן עוברות. המתנגדים לתופעה טוענים שהזנות היא תוצאה של עולם פטריארכלי וגברי והיא אף פעם לא הברירה האמתית של אותה אישה אשר בוחרת למכור את גופה ועל כן אסור למסד את התופעה.

 

לסיכום

תופעת הזנות בעולם כולו ובישראל בפרט היא תופעה המעוררת מחלוקת ונוגעת בסוגיות עקרוניות רבות המשפיעות על עיצוב החברה בה אנו חיים. תופעה זו מעוררת דיונים רבים התומכים מחד בהפללת הצרכנים ומאידך במיסוד הזנות כתעשייה לגיטימית. כיום הזנות לא מהווה עבירה פלילית אך ישנן מספר עבירות הנלוות לתופעה שניתן להרשיע אדם בגינם, על כן במידה ואדם מעורב בעבירות מסוימות הקשורות לזנות אליו לפנות לעורך דין פלילי המתמחה בעבירות מין.

 אין לראות בדברים אלו ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי אישי פרטני.

פורטל קרימינלי לא משאיר תגובות גזעניות , מסיתות ומפלות
תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

עורכי דין פלילי

עו"ד משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

עו"ד טל גלאון

מומחה למשפט הפלילי על כל רבדיו
לעמוד עו"ד

עו"ד אמיר נבון

פלילי , פשיעה חמורה
לעמוד עו"ד

עו"ד שי גבאי

מומחה במשפט פלילי
לעמוד עו"ד

עו"ד אסף שלם

פלילי, תעבורה, מנהלי, צבאי, עבודה
לעמוד עו"ד

עו"ד עדי כרמלי

משרדנו עוסק בתחום הפלילי והמשפחה.
לעמוד עו"ד

עו"ד אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

מדורי פורום פלילי

עורכי דין פלילי

עדי כרמלי

משרדנו עוסק בתחום הפלילי והמשפחה.
לעמוד עו"ד

שי גבאי

מומחה במשפט פלילי
לעמוד עו"ד

משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

טל גלאון

מומחה למשפט הפלילי על כל רבדיו
לעמוד עו"ד

אסף שלם

פלילי, תעבורה, מנהלי, צבאי, עבודה
לעמוד עו"ד

אסף גונן

עורך דין פלילי
לעמוד עו"ד

נאוה זרנגר

עורכת דין פלילי
לעמוד עו"ד

אמיר נבון

פלילי , פשיעה חמורה
לעמוד עו"ד

בנימין בן נתן

משרד עורכי דין פלילי
לעמוד עו"ד

אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד
back --> -->