25.04.2024
משה אלון
צור קשר עם
משה אלון

הבקשה לחנינה התקבלה - הרישום הפלילי של החייל נמחק

נשיא המדינה מקבל את טענות באי כוח הנאשם עו"ד הישאם קבלאן ועו"ד משה אלון בדבר נסיבותיו של הנאשם – שהורשע בבית דין צבאי ומנסה להחזיר את חייו למסלול תקין – ומורה על מחיקתו המיידית של רישומו הפלילי
פורסם ב: 12:18 | 30.05.2017
מאת:
מערכת קרימינלי
הבקשה לחנינה התקבלה - הרישום הפלילי של החייל נמחק

כנגד הנאשם הוגש כתב אישום שייחס לו עבירה של הוצאת נשק מרשות הצבא, אולם במסגרת הסדר טיעון אליו הגיעו הצדדים, הורשע הנאשם על פי הודאתו בכתב אישום מתוקן שייחס לו עבירה של הוצאת רכוש מהצבא, בבית הדין הצבאי מחוזי-צפון.


המדובר הוא בנאשם ששירת בגדוד חי"ר, ושבמהלך שירותו הסדיר הוציא שני רימוני רסס מרשות הצבא, ובהמשך הטמינם בקרקע.


בבית הדין הצבאי, הציגו הצדדים את הסדר הטיעון, לפיו יודה הנאשם בכתב האישום המתוקן ויוטלו עליו 24 ימי מאסר לריצוי בפועל, קנס בסך 500 ₪, הורדה לדרגת רב"ט ומאסר מותנה לשיקול דעת בית הדין.


בית הדין הצבאי אישר את הסדר הטיעון, הרשיע את הנאשם בעבירה המתוקנת והטיל עליו את העונשים המוסכמים, ושישה חודשי מאסר על תנאי, בהחלטתו מיום 24.2.15.


בגזר דינו התייחס בית הדין לטענותיהם של באי כוח הנאשם עו"ד משה אלון ועו"ד הישאם קבלאן, וציין את העובדה כי כתב האישום הוגש לאחר שחרורו של הנאשם משירות צבאי, כי הנאשם שיתף פעולה בחקירתו ולא התכוון להוציא את הרימונים מהבסיס, ואת נסיבותיו האישיות והלא פשוטות כלל של הנאשם. כמו כן, עמד בית הדין על הקשיים הראייתיים בתיק, בפרט בנוגע ליסוד הנפשי שבבסיס העבירה.

 

931עו"ד משה אלון


בהמשך לאמור ולאחר סיום ריצוי העונש שהוטל, הוגשה לנשיא המדינה בקשת חנינה למחיקת רישומו הפלילי של הנאשם, על ידי באי כוחו, ביום 7.11.16.


בקשת החנינה פירטה את נסיבות המקרה, בטענה כי מדובר בסיטואציה מצערת וללא תכנון מוקדם, שאינה מצביעה על דפוס התנהגות עברייני כלשהו, אלא מעשה שקרוב יותר ל"מעשה קונדס" ללא יסוד נפשי מובהק.


עוד נטען בבקשת החנינה, כי הנאשם נמנה עם קבוצת הבגירים הצעירים, ופעל מתוך רשלנות ללא שום כוונות פליליות, כשהדבר לא מאפיין את עברו הנקי ואת תרומתו לחברה, למדינה ולצבא. בנוסף על אלו הוזכרה הודאתו של הנאשם, שיתוף הפעולה של והחרטה שהביע, כמו גם העובדה שמשפחתו של הנאשם הינה קשת יום, כשהוא עמוד התווך והמפרנס העיקרי.


לבסוף, פרסה הבקשה את שאיפותיו העתידיות של הנאשם להתגייס למשטרת ישראל, וציינה כי הכשרתו ועבודתו בחברת "מודיעין אזרחי" הסתיימו לאור הרשעתו בבית הדין הצבאי. עורכי הדין אלון וקבלאן הצביעו על כך שהנאשם הינו חייל מילואים פעיל, כך שעולה תמיהה לגבי התאמתו לשירות מילואים כלוחם מול אי התאמתו להיות שוטר במשטרת ישראל.

 kabalan1

עו"ד הישאם קבלאן

ביום 14.2.16 שלחו באי כוח הנאשם השלמת טיעון לבקשת החנינה שהוגשה לנשיא המדינה, ובה הפנו לאישור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית של הצעת חוק הקובעת כי רישום פלילי יימחק לאחר סיום השירות הצבאי.


אלון וקבלאן הפנו לדברי ההסבר לחוק בהם נאמר כי השלמת שירות סדיר תקין יכולה לאפשר למי שחטא בגיל צעיר למחוק את רישומו הפלילי ולפתוח פרק חדש בחייו כאזרח מועיל.


ביום 14.5.17 התקבלה התגובה המיוחלת מלשכת נשיא המדינה, בה נקבע כי תקוצר תקופת המחיקה שחלה על הרשעת הנאשם, כך שהתקופה תסתיים ביום שליחת ההחלטה. במסגרת הודעת החנינה התבקש בא כוח הנאשם למסור לו את ברכת לשכת הנשיא ולאחל לו הצלחה בהמשך דרכו.

תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

עורכי דין פלילי

יעוץ אישי בתחום משפט צבאי

מלא פרטים ועו”ד יחזור אליך

TV בלוג

משפט צבאי

חקירות סמים במסגרת הצבא

משפט צבאי הפעל
חקירות סמים במסגרת הצבא
10.12.2016| קובי מרגולוב

מילון מונחים

מעצרים בתחום משפט צבאי

180 ק"ג קנאביס נתפסו במעבדה שהוקמה בסמוך לגן משחקים בטירת הכרמל

מעבדה לגידול סמים שהכילה 180 ק"ג של סמים מסוג קנאביס נתפסה בטירת כרמל בקרבת גן משחקים. אתמול הוגשה הצהרת תובע נגד שני תושבי המקום בחשד להפעלתה. תמונות – דוברות המשטרה
לכתבה המלאה >

גזרי דין בתחום משפט צבאי

של"צ, מאסר על תנאי וקנס לנאשם באיומים כלפי ראש עיריית רמלה

בית משפט השלום ברמלה קיבל את עמדתו של עוה"ד איתי בר עוז וקבע כי הרקע לאיומים והסיבה מהם נבעו מחייב לפרוש מתחם ענישה מקל. על הנאשם נגזרו 400 שעות לתועלת הציבור, 6 מאסר על תנאי, קנס ופיצוי
לכתבה המלאה >

עבירות סמים חמורות: העברת תיק מבית דין צבאי לבית משפט אזרחי

פרקליטות המדינה הסכימה על העברת תיק נגד נאשם עריק מצה"ל אשר הואשם בניהול מעבדת סמים, לבית משפט אזרחי, במסגרת הסדר הטיעון שם הגיעו הצדדים לענישה חסרת תקדים בדמות שישה חודשי עבודות שרות בניכוי ימי מעצר.
לכתבה המלאה >

פסקי דין בתחום משפט צבאי

נאשם בעבירת איומים כלפי עובד סוציאלי זוכה בבית המשפט

הנאשם שלח לעובד הסוציאלי האמון על הטיפול בילדיו דואר אלקטרוני בו כתב דברי איום לכאורה. בית משפט השלום בירושלים החליט לזכות אותו לאחר שפסק כי אין המדובר בדברי איום
לכתבה המלאה >

נאשם זוכה מן המיוחס לו בשל טענת הגנה מן הצדק לנוכח התנהלות השוטרים כלפיו

בית משפט השלום ברחובות מנמק: "הגשת כתב האישום וניהול ההליך פוגעים בתחושת הצדק וההגינות המשפטית לנוכח התנהלות המאבטחים והשוטרים".
לכתבה המלאה >

הואשם בעבירת איומים כלפי שוטר וזוכה מחמת הספק

בית משפט השלום ברחובות זיכה מחמת הספק אדם שהואשם בעבירת איומים כלפי שוטר
לכתבה המלאה >

הבקשה לחנינה התקבלה - הרישום הפלילי של החייל נמחק

נשיא המדינה מקבל את טענות באי כוח הנאשם עו"ד הישאם קבלאן ועו"ד משה אלון בדבר נסיבותיו של הנאשם – שהורשע בבית דין צבאי ומנסה להחזיר את חייו למסלול תקין – ומורה על מחיקתו המיידית של רישומו הפלילי
לכתבה המלאה >

מחדלי חקירה הובילו לזיכוי חייל משימוש בסמים

בית הדין הצבאי מזכה נאשם בעבירות סמים, בית המשפט קובע כי בחקירת המשטרה הצבאית נפלו פגמים רבים ובין היתר טענת האליבי של הנאשם לא נבדקה.
לכתבה המלאה >

עורכי דין פלילי

שי גבאי

מומחה במשפט פלילי
לעמוד עו"ד

אסף גונן

עורך דין פלילי
לעמוד עו"ד
back --> -->