19.04.2024

הכירו את עו"ד אדם אשכנזי מחבר הספר "תאונת תלמידים הלכה למעשה"

לקראת השקת ספרו החדש, לקחנו לראיון את עו"ד אדם אשכנזי, מחבר הספר "ביטוח תאונות תלמידים - הלכה למעשה"  
פורסם ב: 07:35 | 30.05.2017
מאת:
מערכת קרימינלי
הכירו את עו

הוא בן 30, תל אביבי, נשוי + כלב, עורך דין כבר 3 שנים (למרות שלטענתו צריך להוסיף לפז"מ שלו עוד שנתיים וחצי, משום שכבר כסטודנט הופיע וייצג בבתי משפט לתביעות קטנות כטוען של חברת ביטוח). את ההתמחות הוא עשה בסניגוריה הציבורית, כך שהוא גם יודע לדבר "בפלילית", למרות שהאהבה האמתית שלו היא תחום הנזיקין, ובעיקר - העיסוק בליטיגציה בתחום.

 

לפני חצי שנה, הוא פתח את משרד עורכי הדין "אשכנזי – נג'אר" עם שותפו וחברו עורך הדין ראוף נג'אר – באשדוד (לטענתו – "הרעיון לפתוח משרד עלה בהר מושלג בבאנסקו - בולגריה, במהלך חופשת סקי, זה דיי היה מובן מאליו מבחינתנו, שנינו חשבנו על זה, אני פשוט הצעתי, ולכן השם שלי הוא הראשון בלוגו, לא מעבר לכך"). בנוסף, לפני מספר חודשים, השיק ספר, ראשון מסוגו, אשר נקרא "תאונות תלמידים הלכה למעשה". לטענתו, כתיבה היא אומנות, אבל יותר מכך היא בעיקר תחביב.


אז תכירו את עורך הדין אדם אשכנזי.


אז אדם, תספר על עצמך קצת

אני בן 30, בעל תואר ראשון ושני במשפטים מטעם המסלול האקדמי המכללה למנהל. אני עוסק בעריכת דין מזה כשלוש שנים, מאז ההסמכה. עוד כסטודנט למשפטים עסקתי בתחום הביטוח, כאשר ייצגתי חברת ביטוח בבתי משפט לתביעות קטנות, בתחום הרכוש. לאחר מכן התמחיתי בסניגוריה הציבורית. עם סיום ההתמחות התחלתי לעבוד במשרד בתחום הנזיקין – רכוש בעיקר. לאחר כשנתיים, הרגשתי שאני צריך לחוות עוד ארגונים ומשרדים, לכן עברתי לעבוד במשרד אחר, שבו בעיקר התעסקתי בתחום הנזיקין, רק בדגש לנזקי גוף. לאחר מכן, פתחתי את משרד עורכי הדין אשכנזי – נג'אר עם שותפי, עורך הדין ראוף נג'אר.


במה המשרד שלכם מתעסק?
המשרד שלנו הוא עץ בעל שני ענפים עיקריים, האחד תחום הנזיקין והביטוח שהוא תחום עיסוקי, והשני הוא התחום הפלילי – שאותו מוביל שותפי, עורך הדין ראוף נג'אר. הנושאים בתחום הנזיקין שמשרדנו עוסק כוללים: תיקי תאונות דרכים (גוף), תיקי חבויות (גוף ורכוש), רשלנות רפואית, תביעות מכוח פוליסות בריאות, אובדן כושר עבודה, ביטוח חיים ותאונות תלמידים. התחום הפלילי, מנוהל על ידי שותפי, שהוא בעל ניסיון עשיר בתחום.


משרדנו עוסק גם בליטיגציה אזרחית, לאחרונה התחלנו לייצג מספר לקוחות זרים, שנפגעו מחברות ישראליות בתחום האופציות הבינריות. אלו תיקים מאוד קשים, עם סיפורים אנושיים מאוד עצובים, הדורשים הבנה של התחום וניהול מאד מורכב של תיקים מול גופים כמעט אמורפיים.


למה דווקא משרד באשדוד?
היו מגוון שיקולים בהקמת המשרד באשדוד, קודם כל ציונות, חשבתי שלהתרחק מהמרכז הוא הדבר הנכון, והמוסרי, ולשמחתי גם השותף שלי קיבל את העמדה הזו. תל אביב רוויה במשרדי עורכי דין, גדולים כקטנים. כך שרצינו לפתוח משרד במקום שיש לנו מה להציע, ולא במקום שרווי גם כך בעורכי דין.

 

פרסמת את הספר – "ביטוח תאונות תלמידים הלכה למעשה", מה גרם לך לפרסם ספר על התחום הזה?

לפני שיצאתי לעצמאות, עבדתי במשרד עורכי דין שבין עיסוקיו, הוא ייצוג חברות ביטוח בתיקי "תאונות תלמידים". באותו משרד, הפנו אותי לטפל בעיקר התיקים הללו.


התחברתי מאוד לנושא, וגיליתי שאין עליו שום כתיבה סדורה, למעט פרק אחד בספרו של ירון אליאס ("ביטוח בריאות פרטי"), ועוד כמה שורות בספרו המקיף "דיני ביטוח". אני מאוד אוהב לכתוב, פרסמתי לא מעט מאמרים אקטואליים, וגם משפטיים. לכן התחלתי, ועם הזמן התקדמתי עם הכתיבה, ונהניתי מכל רגע.

 

Adam 0021 3

עו"ד אדם אשכנזי 


במה עוסק הספר?
הספר עוסק בפוליסת תאונות אישיות לתלמידים. יש בארץ למעלה ממיליון וחצי תלמידים בכל רגע נתון, שמבוטחים בפוליסת תאונות אישיות. כאשר הם נפצעים, הם זכאים לפיצויים בגין נכות צמיתה, ימי אי כושר, ואף להחזר מינימאלי של הוצאות רפואיות. למרות שהדין מחייב ליידע הורים על הפוליסה הזאת, ואף למסור להם העתק ממנה, מעטים יודעים על קיומה.


אפילו אני, נתקל לא פעם בלקוחות שמגיעים אליי בגלל תאונה מסוימות (כמו נפילה או פגיעה במהלך אירוע מסוים), שכלל לא מודעים לכך שיש להם עוד אפיק. אגב, היתרון בספר הוא שאני הגעתי מהצד השני, של חברות הביטוח. שהרי כשכיר, ייצגתי אותן לפני יציאתי לעצמאות.


בסופו של דבר, הספר עוסק מ – א עד ת' בפוליסת תאונות התלמידים, החל מההגדרה לאירוע ביטוחי, וכלה בזכאות לפיצויים ועובר בדרך הנכונה להתמודדות עם חברת הביטוח, ולניהול הליך משפטי מכוחה של הפוליסה. סקרתי במסגרתו מאות פסקי דין, בין היתר.


יש לך ערב השקה של הספר ביום 1.6.17 – אך אתה מתכונן?
ההשקה תתקיים בבית לשכת עורכי הדין ברח' דניאל פריש 10 בתל אביב. גם בתאריך 5.6.17 אני מרצה על הספר בבית יד לבנים באשדוד, ובתאריך 6.6.17, אני מרצה בבית לשכת עורכי הדין בבאר שבע. לגבי ההכנה שלי לערב ההשקה, היות ויש מגוון רחב של נושאים, אני שואף לזקק את עיקר הנושאים החשובים, לכדי נאום פתיחה קצר.


יש לך ביקורת בספר כלפי מספר נושאים – תוכל לפרט?
אכן, אני חושב שהפוליסה מאוד בעייתית בכל הנוגע לצלקות, ובכלל זה בכל הנוגע למינוי של מומחה רפואי מטעם חברת הביטוח. מצד אחד הפוליסה קובעת שחברת הביטוח יכולה למנות מומחה מטעמה, רק מנגד, הסיטואציה שנוצרה היא שתלמיד שרוצה לקבל פיצוי בהתאם לפוליסה, חייב להציג הערכה רפואית שעולה לא מעט כסף. בתי המשפט לצערי מאפשרים את האבסורד הזה. לכן, חייבים לשנות את הפוליסה, כך שחברת הביטוח תהיה מחויבת לממן מומחה רפואי – ניטרלי, עוד לפני הגשת תביעה משפטית. ביקורת נוספת שיש לי היא לגבי ההתנהלות של חברות הביטוח, ששוכחות לעיתים שמדובר בפוליסה סוציאלית, ומערימות קשיים סתמיים על ניזוקים, שזכאים לפיצוי.


יש לך טיפים למי שמנהל הליך מכוח פוליסת תאונות התלמידים?
אל תחששו מתביעות, תגישו תביעות, כי לרוב, חברות ביטוח מתעוררות רק כאשר ישנם הליכים משפטיים. בנוסף, כאשר אתם מטפלים בתיק של פוליסת תאונות תלמידים, תמיד תבחנו גם תביעה נגד מזיק, ככל שהוא קיים, משום שאז הפיצויים שהלקוח יוכל לקבל יהיו גבוהים יותר, לא פעם עורכי דין מזניחים את הנקודה הזאת.


בשים לב לביקורת שיש לך בספר – אילו יעדים אתה רוצה להשיג בתחום המשפטי?
הייתי מאוד רוצה שבתי המשפט יתחילו לפסוק ריבית עונשית לחובתן של חברות ביטוח שלצערי – בעיקר עושות מה שהן רוצות, ובעיקר "מצפצפות" על רובנו. לצערי, בתי המשפט מאפשרים לחברות הביטוח לחגוג. כיעד משפטי, המשרד שלנו דוגל באגרסיביות רבה מול חברות ביטוח, כי לצערי אין אפשרות אחרת מולן.


אז מה התוכניות שלך לעתיד?
המשרד שלנו נמצא היום בתנופה אדירה של עשייה, ובנייה, אני מאחל לי ולשותף שלי שפשוט נמשיך ככה, שנעלה ונצליח, ומאחל לנו להגשים את התוכניות והיעדים שהתווינו לעצמנו.

תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

עורכי דין פלילי

מילון מונחים

לכל המונחים >

מעצרים בתחום מגזין

נעצרו חשודים בניהול בתי בושת באזור התחנה המרכזית בתל אביב

משטרת ישראל פשטה הבוקר על בתיהם של מספר חשודים בניהול ושליטה של בתי בושת באזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב. החשודים שנעצרו חשודים בעבירות של הלבנת הון, העלמת מס וניהול בתי בושת. צילום: אילוסטרציה
לכתבה המלאה >

נעצרה חוליית פורצים שפעלה באזור ירושלים

בפעילות מבצעית מתוכננת ויזומה הביאה לפנות בוקר למעצרה של חוליית פורצים שפעלה בירושלים.בחיפוש שבוצע נתפס רכוש גנוב, סמים , מכשירי סלולאר ואמצעי לחימה שונים. צילום תמונה דוברות המשטרה
לכתבה המלאה >

סוכן סמוי הוביל למעצרם של עשרות חשודים בעבירות אלימות, רכוש וסמים

במבצע שנערך לפנות בוקר בהשתתפות כוחות משטרה רבים, נעצרו עשרות חשודים בעבירות אלימות, סחר בסמים ובעבירות התפרצות לדירות באזור הדרום. פעילות זאת התאפשרה בזכות פעילותו של  סוכן סמוי אשר פעל בקרב העבריינים במשך ארבעה חודשים ואסף ראיות כנגדם. קרדיט תמונות: דוברות המשטרה
לכתבה המלאה >

20 עצורים בצפון הארץ בחשד לביצוע עבירות סחר בנשק

פיצוח סוכן שפעל בקרב כנופיות ויחידים בצפון הארץ בתחומי הסחר בנשק ועבירות סמים מביא למעצרם של 20 עבריינים בתחומי הנשק והסמים (תמונות דוברות המשטרה)
לכתבה המלאה >

25 חשודים בסחר בסמים נעצרו באזור באר שבע

בעקבות פעילות משטרתית שנערכה בחודשים האחרונים נעצרו לפנות בוקר עשרים וחמישה חשודים בעבירות סחר בסמים מסוכנים במבצע משטרתי נרחב בו הופעל סוכן סמוי.
לכתבה המלאה >

30 עצורים בגין סחר בסמים בירושלים

סוכן סמוי שהופעל על ידי משטרת ישראל בחודשים האחרונים בשכונות בדרום ירושלים, הביא היום לפנות בוקר למעצרם של 30 חשודים בעבירות סחר בסמים מסוכנים והפצתם. במהלך היום יובאו החשודים להארכת מעצרם בבית המשפט השלום בירושלים.
לכתבה המלאה >

חשד לרצח והתאבדות באשקלון

 היום, שבת, התקבל דיווח במוקד משטרת ישראל על צעיר תושב אשקלון כבן 41, שקפץ מחלון ביתו בקומה ה-8 ברחוב בן עטר בעיר אשקלון (תמונה: דוברות המשטרה).
לכתבה המלאה >

פיצוח סוכן: סוכן שפעל בקרב עבריינים הביא למעצר עשרות עבריינים בתחום הרכוש והסמים והנשק

בתום פעילות שארכה מספר חודשים בהם הופעל סוכן כנגד עברייני רכוש, אמל"ח וסמים, הבוקר הגיע השלב הגלוי של הפעילות עת עשרות שוטרים פשטו במקביל על בתיהם של 45 עבריינים (צילום דובורת המשטרה).
לכתבה המלאה >

המשטרה לא החזירה את כספי הערבות ותפצה את המבקש

הציבור הפסיד: בית משפט השלום בראשון לציון משית הוצאות על המשטרה בסך 1,000 ₪, וזאת בגין התעלמותה מצווי בית משפט והשחתת זמנם של בית המשפט והמבקש
לכתבה המלאה >

גזרי דין בתחום מגזין

שבר את אצבעה של אשתו ולא ייכלא

הנאשם תקף את רעייתו ליד בנם הצעיר של השניים והורשע בגרימת חבלה של ממש. עם זאת, החליט השופט אביטל חן שלא לגזור עליו מאסר בפועל בכדי לאפשר לנאשם להמשיך בדרך בה התחיל לצעוד.
לכתבה המלאה >

בית המשפט: מוגבלות הנאשם ראויה להתחשבות

לאחר שהורשע הנאשם, על פי הודאתו בכתב האישום, בניסיון תקיפת בת זוגתו והפרת צו הרחקה, הוחלט במסגרת מתן גזר הדין שלא לגזור עליו תקופת מאסר נוספת מעבר למאסר שריצה עד תום ההליכים כנגדו. השופט יריב נבון ציין כי "מדובר במקרה זה בנאשם שהינו חירש אילם ואף אם אין לכך כל הצדקה בביצוען של עבירות, הרי שלא ניתן להתעלם ממצבו בבואי לשקול את העונש הראוי."
לכתבה המלאה >

הערעור נדחה – הנאשם ירצה 12 שנות מאסר

בית המשפט המחוזי בבאר-שבע הרשיע את הנאשם וגזר עליו 12 שנות מאסר בפועל. הנאשם ערער על חומרת העונש לבית המשפט העליון וזה דחה את הערעור בטענה כי "באשר לחומרת עבירות אלימות ומין במשפחה, ציין בית משפט זה פעמים רבות כי מדובר מהחמורות שבעבירות, שיש לבערן מהחברה, ולנקוט יד קשה כלפיהן".
לכתבה המלאה >

פסקי דין בתחום מגזין

זיכוי נאשם בגין עבירות אלימות כלפי אשתו ההרה

כתב אישום הוגש כנגד הנאשם ובו מיוחסות לו עבירות אלימות חמורות כלפי המתלוננת וכלפי בתה מנישואיה הקודמים. המאורע שהוביל להגשת כתב האישום הינו אירוע אלים שהתרחש בין בני הזוג, לטענת המתלוננת, מצד הנאשם, בעודה בחודשי היריון מתקדמים.
לכתבה המלאה >

זוכה מחמת הספק בשל "זוטי דברים"

המתלונן מסר את גרסתו למשטרה, לפיה הנאשם איים עליו ותקף אותו. בית משפט השלום ברמלה קבע כי עדות המתלונן עומדת לבדה, ובכל מקרה סיכם דבריו בכך ש"גם אילו קבעתי כי הנאשם אמנם השליך חצץ ופגע במתלונן, הרי המדובר במעשה שהוא בגדר זוטי דברים".
לכתבה המלאה >

גרסאות סותרות הובילו לזיכוי מתקיפת השכנים

בעקבות וויכוח בין שכנים לגבי רעש שנשמע מהדירה העליונה, החל השכן מלמטה לאיים על השכנה, ובהמשך, לדברי השכנים, אף דחף אותה ואיים על בן משפחה נוסף בסכין. השופט עמית פרייז קבע כי יש לזכות את הנאשם מחמת הספק, וזאת על אף שעדותו נמצאה כלא מהימנה: "בסופו של יום, לכל הפחות הספק קיים, גם תחת ההנחה שגרסת הנאשם הינה בעייתית".
לכתבה המלאה >

עורכי דין פלילי

אסף גונן

עורך דין פלילי
לעמוד עו"ד
back --> -->