23.04.2024

נאשם זוכה מן המיוחס לו בשל טענת הגנה מן הצדק לנוכח התנהלות השוטרים כלפיו

בית משפט השלום ברחובות מנמק: "הגשת כתב האישום וניהול ההליך פוגעים בתחושת הצדק וההגינות המשפטית לנוכח התנהלות המאבטחים והשוטרים".
פורסם ב: 10:51 | 21.07.2019
מאת:
מערכת קרימינלי
נאשם זוכה מן המיוחס לו בשל טענת הגנה מן הצדק לנוכח התנהלות השוטרים כלפיו

על פי עובדות כתב האישום, הנאשם הגיע לסניף המוסד לביטוח לאומי ברחובות ודרש להיכנס מבלי לעבור בדיקה בטחונית. הנאשם, שסורב ונהדף החוצה על ידי המאבטחים, החל לצעוק, לקלל ולהשתולל בתגובה. הנאשם איים על העובדים, העליבם ועזב את המקום.

 

בהמשך היום שב הנאשם לסניף ועל אף שהוסבר לו שהטיפול בעניינו הסתיים, הוא סירב לעזוב. משטרה הוזעקה למקום וכשביקשה מהנאשם להזדהות, הנאשם סירב לכך וגם לא הסכים לעזוב את המקום בנימוק כי היא ממתין למישהו. הנאשם התנגד למעצרו, השתולל, איים על השוטר והעליבו. בתחנת המשטרה, נטען כי הנאשם קילל ואיים על שוטר וכאשר ביקשו לערוך עליו חיפוש, הנאשם קילל, ירק והתקדם לשוטר בצורה מאיימת.

 

כתב האישום ייחס לנאשם עבירות של איומים, הכשלת שוטר, העלבת עובד ציבור ושימוש בכוח או באיומים למנוע מעצר. העניין נדון בבית משפט השלום ברחובות.

 

במענה לכתב האישום, הנאשם הודה שהגיע לסניף להסדיר את ענייניו והודה כי התבטא בשפה קשה, אך זאת הייתה בתגובה לאלימות שחווה בסמוך לסניף ובתחנת המשטרה. לטענת הנאשם, המאבטח ושוטרים תקפו אותו ונהגו כלפיו באלימות.

 

במהלך שמיעת הראיות, בא-כוח הנאשם עוה"ד גיל גבאי, ביקש להוסיף כי אף אם יקבע שנאשם איים כנטען, הרי שעומדות לו טענות הגנה מן הצדק וזוטי דברים לנוכח התנהלות השוטרים כלפיו.

 

בפסק הדין הניתן ביום 18.07.19, כבוד השופטת אדנקו – סבחת חיימוביץ החליטה לזכות את הנאשם מהעבירות המיוחסות לו ונימקה כי גרסת עדי המאשימה לוותה בסתירות, בעוד גרסת הנאשם הייתה אחידה ויש לה תימוכין בחומר הראיות וחיזוקים בסרטונים ובעדויות השוטרים.

 

בית המשפט קבע, כי התנהלות הנאשם הייתה אמנם עיקשת ותובענית אך זאת, נוכח רצונו לקבל פיתרון להעדר המימון מהביטוח הלאומי לשהייתו בקהילה הטיפולית שמשמעותה, הרחקתו משם והשבתו למעצר. על כן, לא ניתן לקבוע מעבר לספק סביר כי המסכת העובדתית מגבשת את עבירת האיומים ונוכח המעצר הלא חוקי, הנאשם היה רשאי להתנגד ואת המעשים שביצע בתחנת המשטרה יש לקשר למעצר ולכן, יש גם לזכותו מהעבירות כלפי השוטרים.

 

בית המשפט כתב בפסק הדין, כי שוכנע שמחדלי החקירה בתיק הם מהותיים ופגעו בהגנת הנאשם. המעשים בהם הודה הנאשם מקימים לו הגנה מן הצדק שכן הגשת כתב האישום וניהול ההליך פוגעים בתחושת הצדק וההגינות המשפטית לנוכח התנהלות המאבטחים והשוטרים. על כן, בית המשפט זיכה את הנאשם מכל המיוחס לו (ת"פ 46910-06-16)

תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

עורכי דין פלילי

מילון מונחים

מעצרים בתחום משפט צבאי

180 ק"ג קנאביס נתפסו במעבדה שהוקמה בסמוך לגן משחקים בטירת הכרמל

מעבדה לגידול סמים שהכילה 180 ק"ג של סמים מסוג קנאביס נתפסה בטירת כרמל בקרבת גן משחקים. אתמול הוגשה הצהרת תובע נגד שני תושבי המקום בחשד להפעלתה. תמונות – דוברות המשטרה
לכתבה המלאה >

גזרי דין בתחום משפט צבאי

של"צ, מאסר על תנאי וקנס לנאשם באיומים כלפי ראש עיריית רמלה

בית משפט השלום ברמלה קיבל את עמדתו של עוה"ד איתי בר עוז וקבע כי הרקע לאיומים והסיבה מהם נבעו מחייב לפרוש מתחם ענישה מקל. על הנאשם נגזרו 400 שעות לתועלת הציבור, 6 מאסר על תנאי, קנס ופיצוי
לכתבה המלאה >

עבירות סמים חמורות: העברת תיק מבית דין צבאי לבית משפט אזרחי

פרקליטות המדינה הסכימה על העברת תיק נגד נאשם עריק מצה"ל אשר הואשם בניהול מעבדת סמים, לבית משפט אזרחי, במסגרת הסדר הטיעון שם הגיעו הצדדים לענישה חסרת תקדים בדמות שישה חודשי עבודות שרות בניכוי ימי מעצר.
לכתבה המלאה >

פסקי דין בתחום משפט צבאי

נאשם בעבירת איומים כלפי עובד סוציאלי זוכה בבית המשפט

הנאשם שלח לעובד הסוציאלי האמון על הטיפול בילדיו דואר אלקטרוני בו כתב דברי איום לכאורה. בית משפט השלום בירושלים החליט לזכות אותו לאחר שפסק כי אין המדובר בדברי איום
לכתבה המלאה >

נאשם זוכה מן המיוחס לו בשל טענת הגנה מן הצדק לנוכח התנהלות השוטרים כלפיו

בית משפט השלום ברחובות מנמק: "הגשת כתב האישום וניהול ההליך פוגעים בתחושת הצדק וההגינות המשפטית לנוכח התנהלות המאבטחים והשוטרים".
לכתבה המלאה >

הואשם בעבירת איומים כלפי שוטר וזוכה מחמת הספק

בית משפט השלום ברחובות זיכה מחמת הספק אדם שהואשם בעבירת איומים כלפי שוטר
לכתבה המלאה >

הבקשה לחנינה התקבלה - הרישום הפלילי של החייל נמחק

נשיא המדינה מקבל את טענות באי כוח הנאשם עו"ד הישאם קבלאן ועו"ד משה אלון בדבר נסיבותיו של הנאשם – שהורשע בבית דין צבאי ומנסה להחזיר את חייו למסלול תקין – ומורה על מחיקתו המיידית של רישומו הפלילי
לכתבה המלאה >

מחדלי חקירה הובילו לזיכוי חייל משימוש בסמים

בית הדין הצבאי מזכה נאשם בעבירות סמים, בית המשפט קובע כי בחקירת המשטרה הצבאית נפלו פגמים רבים ובין היתר טענת האליבי של הנאשם לא נבדקה.
לכתבה המלאה >

עורכי דין פלילי

אסף גונן

עורך דין פלילי
לעמוד עו"ד

שי גבאי

מומחה במשפט פלילי
לעמוד עו"ד
back --> -->