18.04.2024

מחוזי נצרת: האסיר לא יצא להלווית אביו בגלל הקורונה

בית המשפט המחוזי בנצרת דחה עתירת אסיר וקבע כי בימים כתיקונם הלווית אב תצדיק חופשה מיוחדת אך מצב החירום מחייב שמירה על בריאותם של האסירים והסוהרים
פורסם ב: 11:36 | 29.03.2020
מאת:
מערכת קרימינלי
מחוזי נצרת: האסיר לא יצא להלווית אביו בגלל הקורונה

אסיר המרצה את עונשו ביקש לצאת לחופשה קצרה על מנת להשתתף בהלווית אביו שנפטר לאחרונה. שירות בתי הסוהר דחה את בקשתו על רקע מצב החירום איתה מתמודדת המדינה ועולם כולו - מגיפת הקורונה. בתגובה להחלטת שב"ס ובשל הזמן הקצר שנותר עד לקיום טקס ההלוויה, האסיר הגיש עתירה דחופה לבית המשפט שיאשר לו לצאת.

 

העתירה נדונה בבית המשפט המחוזי בנצרת בפני כבוד השופטת אילונה לינדנשטראוס. בשל מצב החירום ודחיפות העתירה, הדיון נערך באופן חריג, ללא נוכחות הצדדים.

 

שב"ס הסביר בתגובה לעתירה, כי הממונים בשירות בתי הסוהר קבעו שורה של הגבלות כחלק מהיערכות הארגון למנוע את התפרצות הקורונה בבתי הכלא השונים ובין היתר, הוחלט על הקפאת החופשות לאסירים. לתגובה צורף מכתב של קצין הרפואה הראשי, בו צוין כי עד לאותו רגע, בבתי הסוהר לא מוחזקים אסירים שאובחנו כחולי קורונה וכי נעשה מאמץ רב כדי לשמר את המצב.

 

בפסק הדין, כבוד השופטת כתבה כי היא ערה לכאבו של העותר ולאבל בו הוא נתון ולרצונו המובן מאליו להשתתף בהלווית אביו. יחד עם זאת, החלטת שב"ס נועדה לשמור בראש ובראשונה, על בריאות האסירים וסגל הסוהרים.

 

נוכח העדר היכולת לפקח על תנועת האסיר מחוץ לכלא והאפשרות לוודא כי הוא לא בא במגע עם נשא של הנגיף, כבוד השופטת קבעה כי: "החלטת המשיב שלא לאפשר לעותר לצאת להלוויית אביו, עם כל הצער והכאב שבדבר, היא החלטה סבירה, בבחינת צו השעה." בנוסף, ההחלטה עצמה מצויה בלב שיקול הדעת של שב"ס ומשכך, בית המשפט לא מצא מקום להתערב בה ממילא.

 

לפני שסגרה את החלטתה, כבוד השופטת הבהירה לעותר כי הוא יוכל לפנות בבקשה מתאימה ליציאה לחופשה על מנת לעלות לקבר אביו ולנחם משפחתו ובקשתו זו תיבחן בהתאם לנוהלי שב"ס, תוך התחשבות במידת האפשר בכך שיציאתו לא התאפשרה בעת הזו בשל טעמים שאינם תלויים בו.

 

לאור האמור, בית המשפט דחה לבסוף את העתירה.

תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה
כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

עורכי דין פלילי

עו"ד אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

עו"ד אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד

עו"ד משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

מילון מונחים

עורכי דין פלילי

בנימין בן נתן

משרד עורכי דין פלילי
לעמוד עו"ד

סיוון חיימוב

התמחות במשפט פלילי
לעמוד עו"ד

אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד

משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

אסף גונן

עורך דין פלילי
לעמוד עו"ד

אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד
back --> -->