25.04.2024
שרית עוז
צור קשר עם
שרית עוז

לאחר דיון חוזר: האסיר שוחרר

לאחר חצי שנה ממועד דחיית הבקשה שהגיש האסיר לוועדה לשחרור אסירים להקדמת מועד שחרורו, הגיש האסיר בקשה לדיון חוזר. הבקשה לדיון חוזר אושרה, ובדיון הנוסף התקבלה בקשתו ונקבע כי ישוחרר בתנאים אותם קבעה הוועדה.
פורסם ב: 00:00 | 10.08.2016
מאת:
שרית עוז
לאחר דיון חוזר: האסיר שוחרר

בחודש ספטמבר 2015 דחתה הוועדה לשחרור אסירים את בקשת האסיר לשחרור מוקדם. הוועדה סברה כי האסיר לא הרים את הנטל והוא לא ראוי לשחרור מוקדם מכמה טעמים, וביניהם: מדובר במעצרו השני של האסיר, אף אחת מהקבוצות בכלא בהן השתלב האסיר לא נתנה מענה לבעיית הסמים שלו, לחובתו עבירות משמעת המעידות על התנהגות שלילית בכלא, ובעבר זכה האסיר לשחרור מוקדם. הוועדה סיכמה החלטתה בכך ש"עיננו הרואות כי לא השכיל האסיר לנצל את ההזדמנות שניתנה לו ושב לבצע עבירות."

 

לאחר סירוב הוועדה, פנה האסיר, באמצעות עו"ד שרית עוז, בבקשה לדיון חוזר מהטעם כי החלטת הוועדה התבססה בעיקר על העובדה שהטיפול בו השתלב האסיר בכלא לא נתן מענה לבעיה שלו. בקשתו של האסיר לדיון חוזר התקבלה. עורכת הדין של האסיר טענה בעיקר שמאז דחיית הבקשה חלפה חצי שנה ומאז האסיר השתלב בקבוצות נוספות. לדבריה: "הוא עבר הרבה קבוצות ולא ניתן לבטל את כל מה שעשה במהלך מאסרו. בנוסף, בזמנו, הוועדה קבעה כשיקול שהאסיר אינו בשל עדיין."

 

כתגובה לבקשה לדיון חוזר טענה המדינה שהאסיר לא ניצל את התקופה של השהות בכלא לעבור טיפול, אף שהוצע לו בתקופת המעצר. כמו כן, לחובתו עבירות משמעת מהעת האחרונה, הכוללות שימוש בלשון גסה, מאיימת ומעליבה כלפי סוהר וכוונות להעליל על סוהר שתקף אותו. לדברי המדינה, ממכלול הנתונים עולה כי מסוכנותו בעינה עומדת ולא ראוי לשחררו.

 

לאחר עיון בחומר שהונח בפני הוועדה, ולאחר שמיעת דברי הצדדים, החליטה הוועדה להיעתר לבקשה לשחרור מוקדם. על אף הטענות שהועלו על ידי המדינה במסגרת הדיון, צוין כי וועדה קודמת החליטה לאפשר לאסיר להגיש בקשה לעיון חוזר, אף שברור היה שבתקופה שממועד הגשת הבקשה לדיון חוזר ועד לשחרורו הצפוי של האסיר לא יהיה מספיק זמן לשילובו במסגרת תכנית לגמילה מסמים.

 

לטענת הוועדה, על אף שהטיפול לשיקומו של האסיר לא יכול להיעשות במסגרת הרשות לשיקום האסיר לאור יתרת המאסר הקצרה שנותרה לאסיר, כיום קיימת תכנית של שילובו במסגרת מרכז יום לנפגעי סמים באשקלון. לכן, הוועדה הורתה על שחרורו המוקדם של האסיר בתנאים הכוללים, בין השאר, התייצבות במשטרה אחת לשבועיים, קיום אחר כל התנאים שנקבעו במרכז יום לנפגעי סמים באשקלון, ושהות במעצר בית בביתו בכל יום בשעות הלילה.

 

בעקבות החלטת הוועדה, הגישה המדינה בקשה לעיכוב ביצוע. לפיכך, הוחלט שהשחרור יעוכב עד 7 ימים, וככל שלא תגיש המדינה עתירה, ישוחרר האסיר על פי החלטת הוועדה.

 

תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

עורכי דין פלילי

עו"ד משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

עו"ד אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

עו"ד אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד

יעוץ אישי בתחום אסירים

מלא פרטים ועו”ד יחזור אליך

מילון מונחים

עורכי דין פלילי

משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד

בנימין בן נתן

משרד עורכי דין פלילי
לעמוד עו"ד

אסף גונן

עורך דין פלילי
לעמוד עו"ד

סיוון חיימוב

התמחות במשפט פלילי
לעמוד עו"ד

אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד
back --> -->