20.04.2024

האסיר הביטחוני הביע חרטה על מעשיו – ושוחרר

אסיר בטחוני שריצה את מרבית העונש שנגזר עליו הגיש לוועדת השחרורים בקשה לשחרור מוקדם בטענה כי הוא מתחרט על מעשיו. לאחר שמיעת טיעוני הצדדים, החליטה הוועדה לשחרר את האסיר, חודשיים לפני שסיים לרצות את עונשו, בטענה כי: "דווקא שחרור המוקדם של אדם זה ימנע ממנו מעשים שליליים בעתיד ויורה לכל השאר כי יש מקום להתנהגות טובה ולהבעת חרטה ושינוי התנהגות".
פורסם ב: 18:37 | 27.08.2016
מאת:
מערכת קרימינלי
האסיר הביטחוני הביע חרטה על מעשיו – ושוחרר

בפני הוועדה לשחרור אסירים הוגשה בקשה לשחרור מוקדם של אסיר, פלשתינאי תושב השטחים, המרצה עונשו מזה כ-20 חודשים. מדובר באסיר יליד שנת 95', תושב נעלין באזור רמאללה. האסיר הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון ביידוי אבנים לעבר רכב צבאי, בזריקת מטעני צינור לעבר כוחות צה"ל בשתי הזדמנויות שונות, ובהנחת בלון גז וצמיגים ליד גדר הביטחון והצתת את המטען.


האסיר: "אני רוצה להתנצל, אני מתחרט על מה שעשיתי"
לטענת המדינה, האסיר ביצע מספר עבירות ביטחוניות, וביניהן יידה אבנים לעבר כלי רכב, זרק מטעני צינור לעבר כוחות צה"ל, ובשתי הזדמנויות נוספות הניח בלון גז וצמיגים ליד גדר הביטחון והצית אותם, כאמור לעיל. עוד ציינה נציגת המדינה, כי ככל שהאסיר יבוא ויאמר שהוא זנח את דרכו האידיאולוגית הרי שאין די בכך: האסיר איננו ראוי לשחרור מוקדם, הוא מסוכן, ולכן על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל, ביקשה התביעה לדחות את בקשתו.


לדברי עורך דינו של האסיר, מדובר ביתרת מאסר קצרה ביותר, פחות מחודשיים עד למועד שחרורו. בנוסף, קיים מאסר על תנאי מרתיע בן עשרה חודשים. כמו כן, מדובר במאסר ראשון של בחור צעיר, כאשר ברור שמדובר במאסר מרתיע ומלמד. התנהגותו של האסיר בכלא טובה, ומדובר בבחור שטעה, למד את הלקח, והוא מתכוון לחזור ולעבוד כספר בסלון בו עבד.


עוד ציין עו"ד כי לפי חוות הדעת של השב"כ, לא התקבל מידע מודיעני חדש אודות האסיר, ולא כל האסירים הביטחוניים הם מקשה אחת: יש כאלה שלא ראויים לשחרור, אולם יש כאלה שכן ראויים, ו"כל שנותר הוא לקוות שהאסיר יקבל את אמון הוועדה." האסיר טען בפני הוועדה: "אני רוצה להתנצל, אני מתחרט על מה שעשיתי. אני עבדתי כספר אצל בן דוד שלי, אחרי השחרור אני רוצה לחזור לעבוד אצלו. אני לא הייתי חבר בשום ארגון ועשיתי טעות."


הוועדה הורתה על שחרורו המוקדם של האסיר
בדיון שנערך על ידי ועדת השחרורים בעניין בקשתו של האסיר, עלה כי מהמסמכים שהוגשו לוועדה מתברר שהתנהגותו של אסיר בכלא אינה שלילית. כמו כן, התרשמה הוועדה ממסמך השב"כ שהוגש לה לפיו, למעשה, לאחר האירועים שבגינם נשפט האסיר לא התקבל מידע מודיעיני נוסף באשר לאסיר זה.
עוד ציינה הוועדה שהאסיר עצמו הביע חרטה על מעשיו והסביר לוועדה שלפני האירוע עבד כספר במקום שבו יעבוד שוב לאחר השחרור. לכן, בהתחשב בעובדה שזהו מאסרו הראשון של הבחור הצעיר וכי דבריו אכן הביעו חרטה כנה על מעשיו, ומאחר ותקופה מאסרו עומדת להסתיים בקרוב, יש מקום להיעתר לבקשתו לשחרור מוקדם.


יתרה מכך, לדברי הוועדה: "דווקא שחרור המוקדם של אדם זה ימנע ממנו מעשים שליליים בעתיד ויורה לכל השאר כי יש מקום להתנהגות טובה ולהבעת חרטה ושינוי התנהגות". לפיכך, התרשמה הוועדה שאין מסוכנות בשחרורו של המוקדם של האסיר ועל כן הורתה על שחרורו המוקדם בתנאי שלא ייכנס לאזור שטחי ישראל.

 

 

תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

עורכי דין פלילי

עו"ד אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד

עו"ד אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

עו"ד משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

מילון מונחים

עורכי דין פלילי

אסף גונן

עורך דין פלילי
לעמוד עו"ד

אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד

אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

בנימין בן נתן

משרד עורכי דין פלילי
לעמוד עו"ד

סיוון חיימוב

התמחות במשפט פלילי
לעמוד עו"ד

משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד
back --> -->